Bloggtips – inspiration till en flammande eldrabatt

Det finns en uppsjö trädgårdsbloggar där ute i cyberspace, och det är svårt att nämna någon särskild. I min blogglista ser ni både sådana jag läser för att inspireras av och sådana som tillhör bloggvänner – flera är förstås en kombination. En särskild blogg jag ändå gärna vill lyfta fram (inte för att han egentligen behöver fler läsare ;)) är Claus Dalby, en dansk trädgårdsförfattare och inspiratör, som visar helt underbara bilder. Nu senast har han visat bilder från sitt ”flammebed”, ungefär eldrabatt, en rabatt med flammande färger i rött, gult och orange, med mycket mörka blad. Sååå läckert!! Jag är egentligen inte så förtjust i röda och gula färger utan gillar mest ljusa pastellfärger, men nu blev jag väldigt sugen på en eldrabatt… 😀

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

