Isop tricolor

Förra året sådde jag en frömix av Isop Hyssopus officinalis ‘Tricolor’ som skulle innehålla tre färger; blå (den vanliga), rosa och vit. I år när de blommar för första gången ser jag till min glädje att jag har lyckats få av alla tre färger! Det finns tom en fjärde, blåvit variant. Härlig färgprakt!

De här bilderna togs i början av september och som ni ser börjar den blomma över, jag missade tyvärr att fota när den var som finast.

Idag regnar det, ett sånt där fint fint regn som knappt syns men känns som en blöt handduk i ansiktet om man går ut. Så det undviker jag och tillbringar istället dagen i soffan, mysbyxor på och datorn i knät… Ikväll ska vi på ihopflyttningsfest, två kompisar som flyttar ihop – något att fira! Blir nog att vi tar bilen, inget kul väder att stå och vänta på spårvagnen i…

Hoppas ni har en härlig helg!

3 responses to “Isop tricolor

  1. Åh men vilken söt isop och härliga färger. Gillar verkligen den blåvita varianten. 🙂 Jag var bla iväg och plockade svamp i regnet, usch vad blött det var. Idag blir det nog träning och sen lugn innedag.

    Haha, Veolias skylt har jag stört mig på varje gång jag åker deras bussar (vilket ju händer nästan dagligen). Undrar hur många klagobrev de har fått!

    Ha en skön söndag!
    Kram Karin

  2. tänk så mycket fint det finns

  3. Mäktigt att kunna bestämma färg själv på Moder Jords egna barn. Fina blommor, även om de på bilderna inte är mitt uppe i blomningens periferi.

    Hoppas du haft en trevlig helg med strilregn och inflyttningsfest.

    Kramar!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

