Zink och shabby chic

I somras när vi  var i Kragerö i sydöstra Norge upptäckte jag en ny inredningsbutik med prylar i shabby chic-stil. Lantligt, slitet, vitt och zink, mycket franskt och danskt, precis sånt jag gillar! När jag dessutom fick lite födelsedagspengar av svärföräldrarna var ju valet givet… 😀

Dels hittade jag en vattenkanna i zink med gammaldags snirkliga bokstäver och två mjölkkannor med text på franska; på den ena står det Maison de la belle jardinière (Den vackra trädgårdsmästarinnans hus), på den andra Chouette fleur, les fleurs qui sont beau comme un ange (ung. Fantastisk blomma, blommor som är vackra som en ängel (inte helt korrekt franska där, hihi)).

Dels fastnade jag för en zinkskylt med texten When heaven falls to earth it becomes a garden – det stämmer perfekt tycker jag! 🙂 Ni känner väl igen byrån vid det här laget, vid fototillfället pyntad med kastanjer och kastanjeblad.

Helgen på Österlen var jättehärlig, vi hade soligt och skönt om än lite blåsigt. God mat, trevligt sällskap och fina trädgårdar gjorde helgen mycket lyckad! Jag ska försöka lägga in bilder snart, måste bara gå igenom dem först – det blev några stycken… Skönt med digitalkamera, tänk när man hade filmrullar på 36 bilder och måste byta hela tiden! Dyrt blev det också med framkallning, nu har jag bara bilderna i datorn…

Ha en skön vecka!

3 responses to “Zink och shabby chic

  1. Härligt med zink-och shabby chic-combo! Älskar speciellt texten: When heaven falls to earth it becomes a garden:)

    Dessutom välkommen tillbaka från Österlen!

    Krams

  2. Sigrun Müller Steen

    Joda, jeg har også tenkt på det med kamera med 36 bilders film. Da tok man ett eller to bilder og håpet at det ene ble brukbart. Nå tar man 10-15 av samme motivet og lagrer alle på dataen i påvente av sortering og redigering…. Håper du er flinkere enn meg! Ellers er hage flott -særlig de som blir passet ordentlig på. Fine ting du har fått tak i. Sink er fint!

    Jeg har forresten glemt passordet, så jeg får ikke se alt det spennende! Kan du hjelpe meg? Klem fra din tante Sigrun

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

