Älvorna dansar

Igår var det bara en plusgrad när jag gick hemifrån kl 7 på morgonen, och dimman svävade över en tjärn jag går förbi på väg till bussen. Sådana morgnar är det verkligen underbart att bo så nära naturen!

När jag tänker på det är det nästan alltid härligt, utom när man kommer hem sent på natten och preciiis missar bussen (för att spårvagnen var försenad eller för att man kollade fel i tidtabellen) så man får stå och frysa 40 minuter i väntan på nästa buss… Då önskar jag ofta att jag bodde närmare stan. Men nästan bara då.

I helgen kommer en kompis hit med sin treåring och tvåmånaders bebis, de ”flyr fältet” när barnafadern har fest… 😉 Det ska bli jättekul att umgås en längre stund och att få gosa med barnen… C har lovat stora killen att vi ska gå ut i skogen, ”hos Birgit finns det RIKTIG skog!” – till skillnad mot parken där de brukar leka och klättra i ”berg”. 😀

Lösenord

Om du vill ha lösenord till mina skyddade inlägg så skriv en kommentar i något av de icke-skyddade inläggen och be om den. Om du har kommenterat tidigare på bloggen så får du gärna lösenordet! Är du ny på bloggen (eller ny som kommenterare) får du kommentera några gånger innan du får lösenordet.

Blommig fredag

Äntligen är blommig fredag tillbaka hos Katarina! Besök gärna hennes blogg för att se fler härliga höstfärger.

11 responses to “Älvorna dansar

  1. Elin Aronson

    Vilken fin bild!

  2. En alldeles underbar höstbild! Ha det gott i hösten!/Anja

  3. Vackert! Det är otroligt fint uppe hos er. 🙂 Hoppas ni får en mysig helg!

    Kram

  4. Magiskt! Skön helg önskar Eva Linnea

  5. Jättefint! Jag älskar tidig morgon och när dimman svävar över tjärnet, så kan man nästan ana älvorna….

    Ha en trevlig kväll och helg, kram 🙂

  6. Vilken underbar morgonbild! Nästan så jag skulle kunna börja gilla morgnar;)
    Ha det gott,
    Charlotta

  7. Ljuvligt och alldeles undrbart.
    Jag vill gärna kod men hur skall jag komma ihåg den???
    Hopps du har öppna inläggibland för mitt minne är inte så bra som det borde.
    ha en skön helg
    Annika

  8. Hej Birgit, vad glad jag blir att du hänger med på Blommig fredag! Din bild är alldeles, alldeles ljuvlig…
    Njut av helgen!
    Katarina

  9. En sån vacker bild!!!!

  10. Helt underbar bild.. ser nästan älvorna sväva runt där hos dig, förstår att du njuter i fulla drag över att bo på landet.. o vad är väl en missad buss då o då när man har privilegiet att bo så där fint.. *ler*. Lösenord.. ?.. ja bara jag kommer ihåg det så vore det trevligt.. för det är roligt att komma hit o hälsa på speciellt när man träffats irl… kram/moa

  11. Fin bild på dansade älvor. Naturen är oslagbar!
    krams

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

