Blommig fredag – besökare

Veckans tema för blommig fredag är ”Besökare” och eftersom jag redan höll på med ett annat inlägg om humlor (kommer snart, blev lite konstigt med publiceringen) tänkte jag tolka temat lite annorlunda… Jag kom nämligen att tänka på en dag förra vintern när vi hittade dessa spår på fönsterblecket. Förmodligen har grannens katt tagit fel på fönster (vi sover alltid med fönstret öppet, även på vintern) och varit halvvägs in när han upptäckte sitt misstag, vänt på en femöring och sprungit hem.

De vi köpte huset av hade katt och förmodligen saknar grannens katter sin kompis, för särskilt en av dem brukar hoppa upp på fönsterblecket och sitta och titta in genom fönstret, med en bedjande blick – liksom ”Släpp in mig, jag letar efter min kompis!”

Fler bidrag till Blommig fredag hittar du hos Katarina!

7 responses to “Blommig fredag – besökare

  1. Skrattar gott… tur det var en katt och ingen tvåbent besökare.

  2. Eller, så är han inne varje natt och busar, och den här gången råkade han lämna ett spår eftersig. Ni har inte märkt att saker försvinner ibland eller byter plats utan förklaring…?…

  3. A clever interpretation of the theme. In time your visitor may become more brave and jump into the room!

  4. Tänk om katten hade slunkit in genom fönstret och skrämt er!

  5. Hihi…
    trevlig helg 😉

  6. Heisann, så festlig bidrag- helt annerledes… håper flere liker din tolking;:OD)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

