Fröken Trädgårdsgäst 2010 – hjälp mig att välja bild!

Anne på Moseplassen har en ny tävling; Fröken Hagegjest (alltså trädgårdsgäst) 2010. Alltså samma tema som för blommig fredag hos Katarina idag! (Blev lite konstigt med publiceringen av det här inlägget, men här kommer det igen)

Jag har ju redan visat bilder på humlor och fjärilar här på bloggen, men humlor är nog en av mina favoritgäster. De är så söta och liksom kramgoa! Dessutom hjälper de ju till med pollineringen av trädgårdens växter. Getingar är visserligen inte lika trevliga, men även de pollinerar ju växter. Och vissa av dem gör sig rätt bra på bild… 😉

Men nu behöver jag din hjälp – vilken av de tre bilderna nedan ska vara mitt bidrag till tävlingen, och vad ska den heta? Vilken bild är finast/roligast? Hjälp mig att välja! Sista dag för anmälan till tävlingen är 14 november, sedan blir det röstning och korande av en vinnare.

Humla på akleja

Välbesökt vit bolltistel

Geting på kirgislök

9 responses to “Fröken Trädgårdsgäst 2010 – hjälp mig att välja bild!

  1. Haha, ja humlor är allt kramgoa:)
    Bild ett är min favvo.

    Apropå din Månadens Bild, skulle det vara kul att se ett ‘hejdå-collage’, om tid och ork finns givetvis:)

    Trevligt att du gillade ‘grapefrukten’,
    ha en fin fredag du med!
    krams

  2. Jag gillar också den första bäst.

    Den kan heta Humla hittar akleja.

  3. Heisann!
    Uten tvil det siste ;:OD) Lykke til med valget og konkurransen!

  4. Jag gillar också humlor. Lite långsamma och tröga kan man tycka men skenet bedrar.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

  5. Bild tre helt klart, jag är så glad i krigislöken 🙂 Frøken veps blir kanske lite för enkelt namn men du blir nog enig med dig själv ska du se.

  6. Jag måste ju säga att jag gillar den sista bilden. Ha en fin söndag/Gela

  7. Så härligt du skriver om humlor…och jag kan bara instämma om att de är härliga. Jag gillar den första bilden bäst – fint ljus och komposition! 🙂

    Kram Karin

  8. Kul med många kommentarer – hittills är det lika mellan bild 1 och 3, så fortsätt rösta! Gärna namnförslag också! 😀

  9. Pingback: Blommig fredag – Pytteliten – froststjärnor « Timjan & Akleja

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

