Äntligen – vårt trädgårdsförråd är på plats!

Phu, jag är helt slut – vi har byggt trädgårdsförråd hela helgen! En barndomskompis sambo som råkar vara fd snickare hade lovat att hjälpa oss så de var här hela helgen och tillsammans satte vi upp ett Jabo timmerförråd på 7,6 m2. Blev inte så jämställt,  killarna snickrade och vi tjejer var handräckare, fixade mat och kaffe och kom med beundrande tillrop – men vad gör man. Vi hjälpte till med det vi kunde, tex skruvade vi faktiskt en hel massa skruvar med skruvdragare, men ibland räcker det inte med vilja utan ren styrka krävs, och då räcker inte mina krafter så långt. Ni med lösenord vet ju också lite mer.

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

Tyvärr syns inte mina kommentarer, men ni ser ju själva hur förrådet växer fram – och mitt i, en bild på söndagens lammstek – äta måste man ju också, särskilt när man jobbar hårt!

Visst blev det snyggt?!? 😀 Härligt med så mycket plats – där ska vi ha krukor, verktyg, miniväxthus (under vintern), skottkärra mm – snyggt och prydligt och hyllor på väggarna, istället för att ”knö” in det i ett alldeles för litet förråd som förut. Stefan vill ha en snickarbänk och jag ska vinterförvara mina känsliga växter, som olivträdet, citronträdet och pelargonerna. För det sista ändamålet är det isolerat, sen ska vi sätta in ett element med frostvakt och en lampa – både för att ge växterna lite mer ljus och för att kunna stå där och jobba även på sensommarkvällarna. Jag längtar! Det enda som är kvar nu är att måla det på utsidan och ”inreda” – även om jag kan drömma lite om en mysig stuga med fina tapeter och snygga möbler, så inser jag mina begränsningar (och Stefans invändningar :mrgreen:) så jag nöjer mig nog med hyllor på väggarna och en liten gardin i fönstret  – vi ska ju ändå ha ljus därinne.

Tusen tack, M&M, för all hjälp!! Vi hade aldrig klarat det utan er… 8)

8 responses to “Äntligen – vårt trädgårdsförråd är på plats!

  1. Förråd till krukor mm kan man aldrig få nog av.
    Så fint och vad bra det kommer att bli. Just nu är jag i brist på utrymme men snart skall vi flytta till ett annat uthus med lite bråte som fru AC har samlat på sig.
    Bra jobbat.
    Annika

  2. Vilket fint bildspel, och vad duktiga ni är..

  3. Ser grymt ut! Impad av er som jobbat så hårt i helgen 🙂

    KRAAAM

  4. Grattis =) ett extra förråd behöver man alltid! jag skulle behöva bygga ett till varje år! (se min blogg hihi) Men man får väll lära sig att slänga ”bra-ha-grejer” =(.
    Suveränt att ni isolera, så du kan övervintra där inne.
    BRA JOBBAT kramis Mari

  5. Grattis till fina förrådet! Här kommer plantor och andra grönfingerfärdiga ting blomstra som bara den under ett köldigt vinterhalvår.

    Krams!

  6. Ser kanonfint ut. Bra jobbat!

  7. Oj, vad stort! Jättefint! 🙂

  8. Bedre instruksjonsbok finnes ikke. Mye bedre enn IKEAS tegninger.
    Nydelige bilder

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

