Scrapbooking på Arkivet

I fredags var det klubbkväll på Arkivet igen, den här gången gjorde vi överdel till en cellofanpåse – dvs man viker ett papper på mitten, pyntar ena sidan och klistrar sedan pappret över påsen – ett bra tips är att vänta tills man har fyllt påsen innan man klistrar igen… 😉

En kul nyhet var stansarna som präglar blommorna och bladen – först stansar man ut själva blomman, sen lägger man blomman i en prägelstans och blomman blir liksom lite 3D. Svårt att förklara, men klicka på bilden så ser ni kanske…

Som vanligt hade de bra priser på de sakerna man använder i pysslet, och som vanligt kunde jag inte låta bli… 😉 Var bra sugen på både bårdstans (den som gör spetsmönstret) och blomstans, men nöjde mig med ett set med silikonstämplar med olika bårder – bl a den som jag har använt på kortet – och en glitterspray. Glittret syns lite på bilden med tomtarna. Som bonus fick jag med mig några av de papper vi hade använt, i affären skulle de annars bara ha slängt dem. Scrap betyder från början småplock, skräp, klipp – att använda de småbitar av papper man har (kvar). Så det passar ju bra att inte slänga utan ta tillvara på pappersbitarna!

PS Missa in min utlottning! Klicka på bilden upp till höger på bloggen så kommer du till den. Sista dag att vara med är på tisdag!

2 responses to “Scrapbooking på Arkivet

  1. Sigrun Müller Steen

    Så fine kort! Det er så artig å lage, man har bare altfor liten tid til å gjøre sånt. Kanskje når jeg blir pensjonist – hvis synet er godt nok, da!

  2. Kreativt, jag gillar!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

