Månadens bilder december 2010

English summary below

Årets sista månadsbilder, och vilken vinter vi har fått! Redan i mitten av november kom snön i år, jämfört med mitten av november förra året. I veckan har vi haft 12 minusgrader flera morgnar, men igår blev det liiite mildare – ”bara” 5 minus! 😉 Idag har vi satt upp adventsljusstakar inne och en ljusslinga ute – vi var ju inte hemma förra helgen. Jag älskar när det lyser från fönster och över snön!

Buskarna på baksidan är nästan täckta av snö.

Örtagården i vinterdräkt.

Utemöblerna står kvar, som överraskade av snön - det ser ut som att de väntar på gäster.

Stefan lägger sista handen vid ljusslingan.

Veronica föreslog ju ett collage över årets alla månadsbilder, och det är en jättebra idé! Ska försöka sätta ihop nåt under månaden så kanske det blir lagom till nyår…  Tills dess måste jag också bestämma mig för vad som ska bli nästa tema för månadsbilderna – något från trädgården blir det nog, men frågan är vad… Fortsättning följer! 🙂

Månadsbild på Vilt og vakkert

Time for the last monthly pictures of 2010 – with beautiful winter pictures. The snow came early this yar, mid-november compared to mid-december last year. Today we’ve put up som traditional advents candeliers as well as some garden ligths – I love the light against the white snow.

Before new year I’ll try to make a small summary of 2010 years monthly pinctures – and for 2011 I’m looking for a new theme, although it will surely continue to be from my garden. To be continued!

2 responses to “Månadens bilder december 2010

  1. Alla har mer snö än mig verkar det som.
    Härligt julstämning blir det iallafall.
    Annika

  2. Så fint med ljusslingor när det mörknat!

    sv. Jag googlade på olyckan med bebisen på 2 månader 😦 Men hur kan detta ske inte alls skojj, blir så ledsen. Har du sett klippet där mamman väntade på tåget och hon skulle bara fixa till byxorna då vagnen från ingenstans rullar ner på spåret precis när tåget anlände! Bebisen överlevede men jag fick så ont av att se klippet. Detta skedde i början av året tror jag. Kram på dig och familjen.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

