Andra advent

Idag har jag pysslat med blommor och mossa. Vi skulle egentligen ha varit på glöggmingel hos vänner i skärgården, men tyvärr blev Stefan jätteförkyld igår så vi fick vackert stanna hemma. Dagen resulterade därmed i ett antal blomsterarrangemang, bland annat en adventsljusstake.

Jag passade även på att adventspynta skänken i hallen, den vita kronan är den fasta grunden som får olika grannar beroende på årstid.

Pepparkakshuset köpte jag i Stockholm förra helgen och de söta små klockorna är från Rosendals trädgård vars julmarknad vi besökte. De hade massa söta julgranspynt; jag föll för ytterligare en klocka, en miniklockgirlang och två julgranskulor.

Nu ska vi dricka glögg. Glad andra advent!

Today I’ve been doing handicraft with flowers and moss, som of which you see here. Last week we visited Stockholm and I bought some Christmas decorations. Happy second Sunday in advent!

6 responses to “Andra advent

  1. I mitt gröna hjärta

    Visst är det en härlig tid att bara få vara inne, mysa och pyssla! Pepparkakshuset och pyntet var ju jättefint. Ha en fortsatt bra kväll!
    Jenny

  2. Mysigt🙂 Gillar lilla söta pepparkakshuset! Jag har kommit av mig med pysslandet då det händer lita andra ting men nästa helg hoppas jag kunna baka lite och göra lite julgodis🙂
    Ha en bra vecka, kram ♥

  3. Vilket fint pepparkakshus och härligt pynt. Fick det åka tåg (eller körde ni bil till Sthlm)?😉 Rosendahls trädgård är verkligen mysig och deras julmarknad är inget undantag. Tack för din kommentar om bilderna. Vi får planera in en fotografering framöver!

    Kram Karin

  4. Nydelig stake og koselig pynt🙂 Et lite pepperkakehus må det nok bli på meg også i år, men bare for pynt da, riktig nedlesset i glasur og dill😀
    Takk for at du delte lenke på Moseplassen!

  5. Vad fint! Gillar adventsljusstaken stort och kul att se vad du hittade i Rosendals trädgård. Det fina med julen är ändå att allting blir så magiskt, alla pyntljus och så mörkret över det.

    Tack så mycket för inbjudan förresten – hälsar gärna på nästa gång tåget går mot Gbg:)
    Ha en fortsatt fin dag!
    Krams

  6. Är inte mycket för pynt och prylar men de där julgranskulorna faller jag också för! Kanske blir det en tur till Rosendals mot slutet av veckan…
    Hälsa Stefan att han gärna får titta in på min blogg idag, har gjort ett inlägg om dundermedel för förkylda!
    Ha det gott!/Laila

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

