Vitt både ute och inne

English summary below

I helgen fortsatte snön att omväxlande singla, omväxlande vräka ner, säkert tre decimeter har vi nu och det ser inte ut att sluta snöa. De här bilderna är från i lördags så lägg på lika mycket till…:mrgreen:

Och så har jag köpt årets (iaf första) julblommor – och precis som förra året är temat vitt. Jag gillar färgglatt också, men just på blommor i allmänhet och julblommor i synnerhet så älskar jag vita nyanser!

Hyacinterna i korgen jag målade i somras har fått sällskap av en porslinsängel och några värmeljus.

 

Doftande tazetter, vita amaryllis i knopp och fransiga minicyklamen – de senare i en gammal olivburk; lite medelhavsstil så där.

Vilken skillnad det är på ljuset, ute en vinterdag och inomhus med levande ljus! Som natt och dag…

Since a couple of days the snow keeps coming even more – since the pictures were taken, it’s doubled! Now it’s as white outside as my flowers inside the house. I love white flowers, especially for Christmas. Hyacinths, Amaryllis, sweet smelling Tazettes, Cyclamen…

3 responses to “Vitt både ute och inne

  1. Det är jättefint med vita julblommor! Till och med vi här nere i vid skånska kusten har fått mycket snö. Hoppas den får vara kvar till jul! Hälsningar Christina

  2. Heisann!
    Skal si at det har blitt snø på de dagene jeg har vært i Provence. Kaldt og vakkert!
    Jeg hadde også planer om å kjøpe hvit alpefiol til jul. Det har jeg aldri hatt før. Synes det på en måte har vært en gammeldags blomst som ikke helt har passa meg, men det er lov å skifte mening. Dere kaller dem cyklamen. Det var mange av i parkene ute i Arles!
    Har lenka ditt månedsbidrag til mitt …. fortsatt go’ uke ;:OD)

  3. Underbart! Vita blommor under julen kommer verkligen till sin rätt. Speciellt med alla tända ljus, och så gillar jag speciellt din gamla olivburk.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

