Jaha, då var det dags.

Började känna det lite redan igår och i natt när jag vaknade var halsen som ett bultande sår. Åh nej, den fick mig till sist, förkylningen! Stefan var sjuk hela förra veckan och jag gick väl mest och väntade på att drabbas själv, men hade ändå börjat tänka att jag kanske skulle slippa den här gången eftersom det dröjde så.

”Men jag kan inte vara sjuk! Vi ska ju göra julgodis med, aah, aaa-tchoo, pysselgruppen!” *snörvel* Din röst är helt grötig, påpekar Stefan. Du behöver vila, och de andra vill säkert inte riskera att bli smittade så här snart före jul. Lägg dig igen, jag fixar frukost på sängen.

Suck. Så nu ligger man här, nerbäddad och uppassad (vilket ju i sig är enda fördelen med att vara sjuk, sen man var liten och ändå lite nöjd med att missa skolan. Nu för tiden inser man att det mesta jobbet finns kvar när man kommer tillbaka). Har sjukanmält mig till jobbet, har på senare år börjat lära mig läxan att inte vara överdrivet ”duktig” och gå till jobbet sjuk utan stanna hemma från dag 1. Hoppas vara tillräckligt pigg in emellan för att åtminstone få gjort de sista julkorten, det stod annars på helgens att-göra-lista…

5 responses to “Jaha, då var det dags.

  1. Tack för din kommentar. Kaninerna är korsning mellan lejonhuvad och dvärgvädur, å visst är de söta.
    Vad trist att du åkt på förkylning. Skicka mannen att köpa fläderbär eller Echinacea på hälsokosten, det förkortar sjuktiden helt klart. Om du inte har fläderbärssaft i gömmorna vill säga, då funkar det lika bra. Krya på dig !
    Lisa/Lisas trädgård

  2. Usch vad tråkigt att ligga nerbäddad! Om man nu ska se det positivt så slipper du i alla fall ligga nerbäddad på julafton… Krya på dig! Och duktig kicka som stannar hemma och kurerar dig! Ta en dag efter att du är frisk med, oftast behöver kroppen återhämta sig lite.

    Sv: Visst är det irriterande! De flesta av mina irl-vänner kommenterar aldrig i bloggen (bara mamma och två väninnor). Men sen när vi träffas så visar det sig att de har full koll på mig!

  3. Stackare! Rekommenderar att du följer Lisas råd. Mot halsont kan det hjälpa att gurgla ofta med varmt te på kamomill eller salvia.
    Krya på dig!/Laila

  4. Nej va trist och bli sjuk! Hoppas det inte blir långvarit.
    Krya på dig nu kramis / Mari

  5. Det stämmer så väl med att (den rimliga) sjukan var som ett minilov från skolan medan den idag är ett opassande ont – både för ekonomin och andra vardagliga ting som ens föräldrar inte behöver rå över längre. Men så är det ändå mysigt att bli uppassad av sin andra hälft. Så fortsätt i ditt kloka spår med att inte överdriva jobb så hinner du nog med julkorten ändå:)

    Gillar speciellt andra/mittenstycket!

    Krya på dig och kramar från uppsatsgrytan här

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

