Lucia

Har just tittat på luciatåget på SVT, det var jättefint! Sanna, Shirley och Sonja var med, jag gillar verkligen deras röster. Vi har deras första julskiva med engelska sånger, nu har de ju släppt en på svenska också. Någon som har lyssnat på den och vet om den är bra?

Det sägs ju att bebisar kan känna igen musik som de hörde ofta i magen och blir lugna av att höra den efter födseln. I så fall lär jag få spela julmusik för bebisen fram till sommaren…😉

Nu går jag all in…

Ja de flesta av er som följer bloggen vet ju redan att jag är gravid, även om jag bara har skrivit om det i slutna inlägg och på ett annat ställe. Fram tills nu har det funkat rätt bra att blogga utan att nämna graviditeten men nu, med bara drygt två månader kvar, börjar den påverka allt jag gör så mycket att det blir konstigt att inte låtsas om det! Jag känner till exempel att jag inte kommer orka fixa så mycket inför julen som jag skulle vilja, men det får bara bli som det blir. Samma med förkylningen, jag känner verkligen hur jag blir dubbelt så trött som av en vanlig förkylning… Idag har jag inte gjort många knop, men några julkort blev det iaf… *nöjd* Men när jag varit uppe i bara några timmar måste jag vila… Det är ju viktigt att jag inte överanstränger mig, nu när jag har en annan liten människa att tänka på!🙂

Tillägg: Om ni vill titta på luciatåget finns det här.

8 responses to “Lucia

  1. ja gumman ta hand om dig nu! orsaken till att du blir sjukare när du är sjuk är för att mammakroppen tar den största stryken för att skydda bebisen – fiffigt va? Inte så kul för mamman dock – been there!!

    Ang sannas o deras skiva. Tror de givit ut en svensk tidigare för jag lyssnade lite på den förra året – eller om de varit med på en samlingsskiva – men jag STÖÖÖÖRDE mig på Sannas uttal av stjärna i gläns över sjö och strand så jag stängde av haha🙂
    Är ju också en jultok av rang som du vet så jag pyntar för oss båda i år🙂

    Massa kramar till dig o lillis

    • Ja så är det nog, känner mig helt utslagen… Har som tur är hyfsad aptit, brukar annars tappa den när jag är sjuk men nu måste jag ju äta för bebbens skull!
      Haha, låter jobbigt med konstigt uttal! Jag stör mig lite på att de uttalar ”Maria” i Ave Maria med engelskt ”r”, det är ju latin så varför inte uttala det med rullande r, det brukar man ju göra när man citerar latin i Sverige…
      Tack stumpan, då får jag njuta extra mycket av ditt julpynt i år då!😀
      Kramar

  2. Oj, grattis! Då är det en liten februaribebis som väntar där inne!? Gud vad skoj!
    Mindre skoj att du är superförkyld och trött, men som tur vad går det över!
    Ta det nu lugnt och delegera ut allt julstök till andra!

  3. Heisann!

    Trenger ikke å være gravid for å henge etter i juleforberedelsene. Det eneste jeg har hengt opp er to stjerner. Fikk det første julekoretet i dag av en studievenninne. det varmet godt!
    Her går det i teaterprøver med elever. Premiere i morra.
    Jeg får ordne til jul neste uke.
    Ja, jeg vet hva jeg får i julegave, ingen overaskelse. Jeg ønska meg en forestilling i Operaen. Har jo alt jeg trenger. Herren i huset ville bestille en forestilling jeg ville like, så han spurte meg! Det blir et danseensamle fra UAS og jazzmusikk i slutten av juni. Mye bortbestilt allerede!
    Til lykke med det som er i maven. Kan du legge ut link til den julemusikken du beskriver?
    Ha det godt, god bedring mtp forkjølelsen. Min er snart på retur ;:OD)

  4. Vad roligt!
    Grattis, grattis…
    Birgitta

  5. Så trevligt med bebis:)
    Ja, nu innan jul är likheten mellan mig och sömngångare stor – förstår att det blir ett dubbelt så stort projekt när man dessutom är gravid.

    (ang tidigare inlägget – mittenstycket var som sagt extra fiktionskryddig:) Som en liten scen öppnade den sig bland övrig textstycken, som också den var bra givetvis. Ja, styckena kompletterade varandra fint.)

    Kramar!

  6. Elin Aronson

    Vad roligt att du ska få en liten bebis! Grattis!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

