Bra och dåligt med att vara sjuk just denna vecka…

På minussidan:

  • missade två julluncher och ett julmingel med jobbet 😦
  • missade gravidvattengympan igår
  • måste köpa alla julklappar imorgon, kul sista lördagen före jul…

På plussidan:

  • blir iaf frisk till jul, hade ju varit ännu värre att vara sjuk nästa vecka!
  • fick fixat sista julkorten i tid, tveksamt om jag hade orkat det på kvällarna om jag hade jobbat
  • slipper ge mig ut på ishalkan som bildades igår

Inte minst den sista punkten är jag tacksam för, det är HELT livsfarligt ute nu! Bara blankis. Igår när jag skulle posta julkorten fick Stefan köra mig till brevlådan (behövde köpa frimärken också, annars kunde han förstås ha postat dem), han vågade inte låta mig gå… Det är ju aldrig kul att t ex bryta handleden men med en guldklimp i maggen känner jag mig dels extra ömtålig, dels lite… framtung liksom!

Jag börjar iaf känna mig bättre nu, inte så utslagen som tidigare i veckan. Gäller bara att passa sig och fortsätta ta det lugnt i helgen så jag blir helt frisk till på måndag. Lär bli tre fullspäckade dagar på jobbet innan man kan ta julledigt! Men jag ska vara ledig 23 december och mellan jul och nyår, skönt.

Ha en lovely fredag, vänner!

4 responses to “Bra och dåligt med att vara sjuk just denna vecka…

  1. Du med gumman! klappa magen från oss 🙂

  2. Ja fy vilken halka – jag lyckades att BARA ramla en gång! Tråkigt att vara sjuk men nu slipper du förhoppningsvis att vara det över jul och kan njuta av ledighet istället. 🙂 Ha en fin helg och ta det lugnt imorgon!

    Kram Karin

  3. Heisann, Julsann!

    Bli bra min venn….
    og så flott at du ble sjuk denne uka, og ikke neste ;:OD)

    Tusen takk for julestemningspillene, de kommer med, men ikke før jeg får juleferie!
    Her er det litt tregt, foreløpig med innkjøp, rengjøring og pynting. Gidder ikke å slite meg ut.
    Har og en haug med bloggere jeg burde stikke innom og ønske go’ jul. De får bli litt dann og vann… de neste dagene… og så MÅ jeg skrive noen julekort!

    Go’ bedring, og klem fra Bjørg Nina

  4. Asch då att du missa det roliga, men skönt att det inte var på självaste julafton, peppar peppar… För min del blev det tyvärr inget julbord eller glöggmingel, ens Skavlan då jag, pga uppsats-stress låg däckad i migrän ända fram till idag:( Men slutet gott…

    Ha fortsatt fin advent!
    Krams

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

