Aaaah, mellandagar…

Jag älskar verkligen julen, men på ett sätt är det rätt skönt med mellandagarna också – bara ta det lugnt efter all julmat, julklappar, familjeträffar både här och där, och ladda inför nyårsfirandet. Vi hade en jättemysig jul med först Stefans föräldrar och på kvällen min familj, och igår träffade vi hela släkten på pappas sida med faster, kusiner och kusiners barn. Det blir i princip bara på julen vi träffas allihop men det är alltid väldigt trevligt!

Idag har vi planerat nyårsmenyn och handlat mat och dricka – skönt att ha det gjort i förväg, det är ju alltid så mycket folk precis före nyår. Vi har tagit semester hela veckan, härligt! Nästa vecka ska jag jobba alla dagar utan torsdagen som ju är röd dag, men det känns helt ok – sen är det nämligen bara en månad kvar tills jag går på mammaledighet..! Helt otroligt vad fort tiden går, känns som det var igår jag plussade och nu är det mindre än två månader kvar till beräknat datum…

Ni minns kanske att jag sa att S brukar köpa bra julklappar..? Jodå, i år fick jag en androidmobil, en X10 Mini Pro! Inte illa… Kan inte säga att jag hade önskat mig den, men oj vad kul det är – har suttit och lekt med den en del på sistone… Lätt att fastna!😀 Har tex laddat ner en app för WordPress så jag kan kolla och uppdatera bloggen från t ex spårvagnen, himla käckt… Lite farligt bara när man inte är hemma (vi har trådlöst nätverk), riskerar nog att bli dyrt om man använder den mycket utan ett sånt där abonnemang med viss datatrafik betald redan. Redigerat: Nu har jag skaffat ett abonnemang med 1 GB i månaden, tror det räcker bra för mig. Bra att veta i förväg vad det kommer kosta!

Det blir riktigt bra bilder med nya mobilen, som den här ovan. De här clementinerna köpte jag med bladen kvar, tycker det ser lite mysigt ut…🙂

3 responses to “Aaaah, mellandagar…

  1. Var tid har sin charm! Gillar också växlingen mellan fest och vardagslunk. Så skönt för dig att bli mammaledig snart. De där sista veckorna är man ju rätt otymplig och helt beroende av ständig närhet till toalett:)
    Fin bild!
    Gott slut önskar Laila

  2. Hihi, det tog ett tag innan jag förstod vad du hade fått men jag antar att det ä rnågon slags avancerad mobil!?😉 Bra att handla i god tid. Jag var iväg nu idag och det var hopplöst mycket folk och rätt utplockat på hyllorna.

    Gott Nytt År!
    Kram Karin

  3. Sjyst julklapp du fått av S! Jag är nog den enda på jorden som fortf går med en mobil utan internetuppkoppling:) Och förresten verkar den ta fina bilder, gillar speciellt ditt stilleben med clementinerna och bladen!

    ps. tack förresten för din beaktansvärda respons – har själv inte riktigt sett texten som just en monolog:)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

