Ett år i min trädgård – A year in my garden

English below

Här är 2010, månad för månad, sett från min trädgård!

Året började och slutade med massor av snö, och däremellan hann mina buskar sätta knopp, blomma och få höstfärger (iaf vissa av dem). Dessutom blev de ungefär dubbelt så många – årets projekt är att dels att flytta några av dem lite närmare varandra, dels att gräva rabatt och sätta perenner och marktäckare mellan buskarna. Har äntligen lyckats övertala Stefan om att det är mindre jobb än att klippa gräset emellan… 😉 Tips på växter som passar under och mellan buskar mottages tacksamt! 😀

Klicka gärna på bilderna för att se dem större, och om du vill se fler bilder från en viss månad, klicka på etiketten ”månadsbilder” i etikettmolnet nere till höger på bloggen och välj sedan önskat inlägg.

The year of 2010 seen from my garden. It started as well as ended with lots of snow, and in between my shrubs got buds, flowered and sported beautiful autumn colours. This year I’m going to plant perennials and ground covers between them – I’ve finally convinced Stefan that it means less work than cutting the grass in between all the shrubs… 😉 So if you have any tips on good plants between and under shrubs, bring’em on! 😀 Click the pictures to enlarge.

5 responses to “Ett år i min trädgård – A year in my garden

  1. Ang alkoholfria så skulle jag dricka det, men värden på festen lät mig inte hahah! Fattade inte varför 😛

  2. Oj vad ett år går fort! Önskar dej ett gott nytt! Hälsningar Christina

  3. Du efterlyser tips på växter som passar under och mellan buskar. Vet inte var i Sverige du bor men ser att du skaffat rödbladig kärleksört och några silverbladiga buskar/träd. Kärleksörten kan du lätt föröka genom att sätta kvistar från den i vatten, de får strax rötter och vips har du ett gäng plantor, fint ihop med det silvergrå. Rekommenderar marktäckare av olika slag, på skuggiga ställen har jag vintergröna, hur tålig som helst och fin med de knallblå blommorna. Murbräcka är också bra, vill ha det soligt. Om du gillar hostor finns det massor att välja på, vackra former och bladfärger, nästan finare än blommor som bara blommar en kort tid under säsongen.
    Ha det gott!/Laila

  4. Kommer bli fint där med perenner under! 🙂 Kul att se skillnaderna mellan månaderna. Undrar om snön ligger kvar lika länge i år som förra året!

    Ang månadsbild vore det kul att göra det i år. Måste bara komma på ett motiv som jag har lust att fota varje månad.

    Kram Karin

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

