Min pysselhörna

Som jag nämnde i inlägget om julklappsinslagning för nån vecka sen så har jag numera en egen pysselhörna! Ett stort hörnskrivbord för just detta ändamål har stått på min önskelista sen vi köpte huset och bestämde att ett av rummen på övervåningen skulle vara hobbyrum. Dock kom vi inte till skott med att köpa skrivbordet förrän i somras, och då var jag redan gravid… Vi insåg snabbt att det skulle bli smidigast att kombinera gästrummet med hobbyrum eftersom jag ändå inte sitter vid symaskinen eller med scrapbooking-albumet när vi har gäster, och att det andra rummet hellre skulle bli barnrum.

Så här ser pysselhörnan ut, med mig i full action;

Eftersom pysselhörnan är på övervåningen där vi inte är så mycket så funkar det att ha projekt liggande under en tid utan att plocka undan allt mellan gångerna. Det är perfekt när man tex gör julkort – bara kunna sätta sig några timmar i taget utan att varje gång plocka fram och bort alla papper, stämplar mm. Härligt! 😀

Jag samlar på mig smålådor att ha pysselsaker i – senast tillskottet är den här fina lådan som Stefan fick en julklappsparfym i; perfekt med genomskinligt lock! ”A useful box to put things in”, som Nalle Phu skulle ha sagt… 🙂

This is my ”handy craft corner” where I can keep crafty projects – as scrapbooking – going for a while without having to clean the table between every time. I love it!

5 responses to “Min pysselhörna

  1. Underbart! Åh vad jag älskar sånt här, för detta är vad som låter kreativiteten och lugnet frodas! Jag vet vad du menar med att inte behöva plocka tillbaka allting efter att man har stökat till det, på ett trivsamt vis. Själv önskar jag mig en fylligare skrivhörna med klassisk pinnstol och en äldre grön skrivlampa… Allt för känslans skull:)

  2. Oj vad mysigt! Jag vill också bo i hus… 😉

  3. Heisann!
    Moro å klikke inn i ditt kreative hjørne!

  4. Riktigt gött att ha ett eget pysselrum.. att kunna sprida ut sig som man vill o bara stänga dörren om man vill göra annat.. kram/monica

  5. Tänk den som hade ett eget hobbyrum eller åtminstone en fin pysselhörna som du. Att kombinera pysselrum och gästrum låter som en kanonidé! 🙂

    Kram Karin

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

