Vad tycks? Meta-inlägg… ;)

Tadaa, nytt tema på bloggen! Hade tröttnat på det gamla som kändes lite trångt men inte hittat nån ny med plats för alla mina widgets som jag liksom blivit lite fäst vid… Men så hittade jag den här plötsligt! Vad tycks? Blev det lite mer lättöverskådligt eller känns det rörigt?

Har inte lärt mig alla finesser än, saknar tex headern, men ska se om jag hittar nåt sätt att få in lite bilder längst upp… Ett plus är iaf att bloggen nu tar upp hela dataskärmen, istället för att vara ihoptryckt i mitten. Blev det så även i era datorer?

Hihi, så sent som igår störde jag mig på att GP hade ett stort uppslag om de förändringar de har gjort i tidningen – vem orkar läsa om det liksom? Och nu skriver jag inlägg om mitt nya bloggtema… Jättespännande, eller hur? 😉

Nytt: Nu har jag lagt till en bakgrundsbild istället för färgen, blev det bättre eller vad tycker ni? Ska leta vidare efter hur jag får in bilder, eller kanske testa ett annat tema… Tack för alla kommentarer och tips!! 😀

13 responses to “Vad tycks? Meta-inlägg… ;)

  1. Alla mår väl bra av lite förnyelse ibland. Det bästa med bloggar är ju att det är enkelt att ändra tillbaka eller något annat om man ångrar sig.
    Jag saknar nog lite bilder, men visst blev det överskådligt.
    Eva

  2. Åh jag älskar allt som är meta! Så det här inlägget klev direkt in i mitt hjärta, så även för din förnyelse på bloggen. Grattis. Du gjorde det bra!

    Allt är givetvis en smaksak och jag tycker att detta upplägg funkar fint, känns på något sätt mindre blogg, mer hemsida… Kanske skulle jag minska storleken på texten ”om mig” för att direkt skapa fokus på dina inlägg… Men allt är som sagt en smaksak.

    Kramar

  3. Det är fint tycker jag! Det känns lite mer proffsigt. Men headern saknar jag också, måste jag säga. Och det går nog att få lite mer personlig prägel på den, kanske?

  4. Håller med ovanstående att headern saknas – jag tar bara mallar med headers för jag tycker själv det blir lite opersonligt annars..
    Färgen är väl inte jätte-easy on the eye heller… :-S Men vi vänjer oss 🙂

  5. Härlig ny layout! Gillar färgerna och designen 🙂 Du har en fin bakgrund och då saknar jag inte headern, aktuell bild blir ju ett inlägg och ditt bloggnamn står överst, kanonfint 🙂 Skulle du förändra något, kan du ju leka med texten och ditt bloggnamn, byta typsnitt, färg osv, fast jag gillar det som det är nu 🙂 Ha det bäst 🙂

  6. Hihi.. precis när jag skrev kommentaren, bytt du bild 🙂 Kanske rosen upprepar sig väldigt många gånger? Måste bilderna upprepa sig? eller kan du trixa med bakgrundsbilden? :))

  7. oj – nu blev det turkost…. hihi

  8. Hihi, ja jag sitter o leker med bakgrunden nu precis… Vilken bakgrund var det du tyckte var fin..? Vet inte hur jag gör för att ändra typsnitt på bloggnamnet, får leta vidare… 🙂

  9. Ja gillar det även om jag allra helst skulle vilja a texten i mitten. 🙂 Bloggdesign intresserar väl åtminstone alla oss som bloggar… 😉

    Kram Karin

  10. Hur hinner du…? Vänta bara tills du får lite mer att göra hemma så struntar du nog både bakgrund och headern. Men färgen är fin tycker jag.

  11. Hmm.. vet inte riktigt vad jag tycker.. saknar nog lite bilder eller en fin header…. som några andra också skrivit. Detta utseende var nytt för mig och det brukar vara kul men svårt att byta innan man hittar alla finesser som jag säkert tror det finns. Kram o ha det gott… nu ser jag att nedräkningen har börjat på riktigt.. 36 dagar kvar.. jisses så spännande. =).. kram/Moa

  12. Tack för din hälsning! Funderar också på att göra om bloggen, byta till en wordpress, ser att du har det. Men det verkar lite omständigt,jag är lite lat (och saknar tid), he he. Det ser fint ut, snyggt med bilden bakom. Fast det känns lite ovant att sitta och läsa i vänsterkanten. Men det blev överskådligt och bra i högerkanten
    Lisa/Lisas trädgård

  13. Först tänkte jag om jag kommit rätt! Vad fint du har gjort det! Allt bra med er?

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

