Istället för en blomma

Ikväll var jag återigen på klubbkväll på Arkivet, som mer och mer börjar bli min favoritaffär när det gäller scrapbooking. Den här gången fick vi göra en presentask att ha t ex godis i, prydd med en stämpel som säger ”Istället för en blomma”. Jättesöt!

Vi fick ett papper som redan var bigat, dvs kanterna där man ska vika var utmärkta, fyra små fyrkanter av ett prickigt papper, ett skimrande papper att stämpla på och ett organzaband. Runt kanten på det stora pappret använde man en kantstans, i mitt fall med blommor. De fyrkantiga bitarna blev ”distressade” dvs fick lite färg på kanterna för att få rätt vintage-känsla innan de klistrades på varsin sida av asken. Slutligen virades organzabandet genom stanshålen så det gick att dra ihop asken och den utstansade cirkeln med stämpeln hängdes på bandet.

Under klubbkvällarna är det ju specialpriser på de saker man använder till projektet, ikväll fick man 20% rabatt på stansarna. Och jag som redan suktade efter några kantstansar kunde förstås inte låta bli… Två kantstansar blev det, och en ”scalloped circle” av typen som används på asken, men mindre – jag har ju redan en stor från Blade rubber i London, och tänkte att det kan bli snyggt att ha göra den stora i ett papper och den mindre i ett annat papper att sätta över.

Riktigt bra pris på de här stansarna, bara 79-89 kr! Ofta kostar de snarare 179 kr…

Som alltid var det kul att pyssla ihop med andra även om det var folk jag inte känner, och den här asken tror jag nog att jag kommer att göra fler gånger – jag får bara skaffa mig nåt att biga med, antingen som tillval till en skärmaskin eller ett bigblad.

Hoppas ni får en bra vecka!
Kram

6 responses to “Istället för en blomma

  1. Heisann! Det er hva jeg kaller yndig ;:OD)

  2. Kul att du håller igång med ditt pyssel! Ser fint ut, gillar stansarna, de sätter prägel på vilken kant som helst:)

    Så trevligt att du kom att tänka på den franska restaurangen Ma Cuisine, dit går jag mer än gärna med dig så snart vägen böljar åt Gbg! Ställen som utger sig för att vara franska (gäller iof allt som utger sig för att vara något) får ett stort plus i kanten om det inte enbart handlar om förtäckt klädsel – så pratade de till och med franska där har vi ett säkert kort:)

    Uppskattar att du gillade texten om tid. Ja tiden är allt en tyrann, svår att undkomma men väldigt fin ändå eftersom den ofta brukar ge tingen just sin tid till att reflektera, och vartefter ta sin riktning i små raffinerade filer.

    Hoppas det går bra med knyttet.. snart dags?!

    Bisous bisous

  3. Jätte fin ask du gjort! Kurs låter jätte skoj, jag har faktiskt aldrig varit på en.
    Scrapbookingaffärer är härliga, tyvärr blir man rätt fattig när man går ut. Haha! Du får hålla span i min blogg, mitt senaste kort kommer nog vara på bild där på söndag. 🙂

  4. Kul när man hittar något man tycker om att göra. Fint blir det!
    Trevlig helg
    Birgitta

  5. Vilken söt ask! Jag hade faktiskt tänkt att gå dit men så kom något annat emellan. :/ Nästa gång kanske!? Tack för att du ”rättade” min språkmiss. Till mitt försvar får jag säga att jag hade bråttom när jag knåpade ihop inlägget. Men det känns bra att jag inte är ensam om att göra sådan misstag! 😉

    Jag är snart klar med bilderna nu. Hoppas kunna blogga dem imorgon eller kanske i början av veckan men först ska jag skicka dem till er! 🙂 Räkna med att det kommer ett litet mail snart med andra ord.

    Ha en fin kväll! Kram Karin

    Ps. Tänker förhoppningsvis gå till Pnp på tisdag eller onsdag.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

