Mammaledig!

Det kändes konstigt men skönt att kunna ligga kvar i sängen när Stefan gick upp idag, ungefär som om jag hade en extra söndag medan det var måndag för honom… Efter en lång frukost och maklig morgontoalett spenderades min första mammalediga dag i stort sett i telefon, jag hann med två 1,5-timmessamtal och ett kortare, sen gick jag till bussen och åkte ner till Angered för vår tredje föräldrautbildningsträff. Just det ja, jag körde ju en tvätt också, så liite nyttig var jag… 😉

Planen för imorgon är att fortsätta ta det lugnt, börja på nästa skrivuppgift på min kurs, kanske tvätta lite bebiskläder och få iväg några mail… Och så är det vattenjympa för gravida på kvällen. Ganska lagom! :mrgreen:

Jag ska även försöka uppdatera bloggen lite oftare än på sistone, nu när jag ändå är hemma på dagarna. Har upptäckt att i takt med att jag började skriva mer sällan fick jag högre krav på mig själv, så att jag ibland inte har skrivit något för att det jag hade tänkt kändes för lite – vilket lätt blir en ond cirkel. Så därför slutar jag nu, utan att lägga till en bild eller göra ett jättelångt inlägg. Bättre än inget. 🙂

4 responses to “Mammaledig!

  1. Härligt att få vara lite ledig innan Knyttet kommer. Då hinner du varva ner och fixa med lite ”vad du vill” innan den lilla kommer… sen blir det att ”bara vara” och njuta av den lilla =), tänk att det bara är ett par veckor kvar… vad fort tiden har gått??? kramis Mari

  2. Var superkul att prata idag! 🙂

    Fotokursen börjar på onsdag… har lite funderingar på om jag ska starta en ny blogg för bara mina foton… får fundera lite på det, det beror ju lite på hur mycket jag fotar… men lite inspiration har jag hihi

    kram

  3. Skönt att vara ledig! Då är det nära nu va? Oh vad spännande och skoj!
    Skoj med att du ska blogga mera! Snart kommer det ju en liten en som du kan skriva en massa om. 🙂

  4. Så skönt med lite ledighet, innan det brakar loss:) Ja, det där med skrivandet är som en enda stor tavla med flera små trådar som alla börjar i olika ändar, för att löpa ihop till ett enda stort och förhoppningsvis behagligt motiv – det gäller att ständigt dra i rätt trådar så att resultatet inte blir alltför asymmetriskt, både vad gäller process och det slutgiltiga:) Men tycker du gjorde det bra som bröt din egna skrivtrend för ett inlägg, även om jag inte har något emot att läsa längre texter.

    Kramar!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

