Vardagslyx i väntan på bebis

Igår hade jag BF (datum för beräknad förlossning) men som ni förstår valde bebben att vänta lite till. Den har det nog varmt och skönt därinne och verkar inte alls intresserad av att komma ut till 10 minusgrader och snö – can’t blame it, really… 😉

Jag passade i alla fall på att få lite vardagslyx genom att bege mig till Hagabadets öppna hus med en likadeles gravid kompis. Där vaggade vi runt med stora magar och drack smoothies, mumsade energisnacks och fruktsallad, fick ansiktsmask och plaskade runt i poolen medan vi pratade om föräldrapeng, barnkammarinredning och annat gravidsnack. En riktigt härlig eftermiddag!

På vägen hem kikade jag in på bokrean, orkade inte gå runt till massa affärer men hittade en bebisbok i tyg och Stora boken om barn till bra pris på Akademibokhandeln.

Kan vara bra med ett uppdaterat ”uppslagsverk” när Knyttet behagar komma, jag har redan en liknande bok men den är från 80-talet så det har nog hänt en del sen dess, på vissa områden i alla fall.

11 responses to “Vardagslyx i väntan på bebis

  1. Vad skönt med att skämma bort sig själv lite! Och du behöver ju verkligen ladda krafterna inför det som komma skall!
    Så du har gått över nu… grymt. Hoppas att junior inte vill stanna för länge, har ni tre veckor innan de sätter igång er med? Galet länge!

    Sv: Vi har gjort en utredning som visar att det inte är något fel på oss så vi får ingen hjälp. 😦 Adoption funderar vi på men är inte riktigt redo att ta det steget än.

  2. Åh vad spännande! Inget är som väntans tider…… 🙂 Mysigt med en tur till Hagabadet, det är något man verkligen behöver just nu. Jag hade massage i måndags och det var fantastikt skönt 🙂

    Håller tummar och tår att ni inte får vänta länga till 🙂

  3. Hej, 🙂
    Tack för gratulationerna. Vi hade BF den 18/2, Alice kom den 21/2 så i vecka 40+2 🙂

  4. Härligt med lyx!!! Håller tummarna för att bebisen trotsar kylan och att allt går bra 😀

  5. Åh vad härligt det låter! 🙂 Underbara miljö och det låter inte dumt att bli ompysslad och få smaska i sig både det ena och det andra. Kanske blir det lite bokrea för mig imorgon. Vore trevligt! Hoppas knyttet kommer snart…

    Kram Karin

  6. Hm, skriver som en kratta (får skylla på att jag är riktigt trött ikväll). Hittar ingen redigeringsfunktion här dock, finns det en sådan!?

  7. Vilket vackert badhus! Du gör helt rätt som kopplar av och njuter. Snart får du skämma bort bebisen också men glöm inte dig själv!
    Ha det gott!/Laila

  8. Sv: Det hade kanske gått att få hjälp om jag var mindre, men tyvärr är jag stor nu (man måste ha ett visst bmi för att få hjälp) för nu har det gått mer än ett år sedan jag var gravis senast. Det blir en ond cirkel det där, jag är ledsen över det med barn och äter fast jag borde göra allt jag kan för att gå ner…

  9. Bara namnet Hagabadet klingar spa i mina öron – har varit där två gånger och båda gångerna otroligt nöjd efteråt. Vilken utmärkt vardagslyx i väntan på något ännu godare, som snart lär titta ut lagom till nästa vecka, då jag hoppas på plusgrader både för våran och knyttets skull:)

  10. Så härligt det låter att gotta sig på Hagabadet både in- och utvärtes. Gäller ju att både du o vän passar på för sen blir focus på liiite annat. Lycka till och så hoppas jag inte det blir för mycket väntan för dig. Ska kolla lite runt angående tyger, var inget jag kunde på rak arm så där men jag har ju en dotter som är en fena på att hitta fina saker på nätet och hon är ju oxå gravid så hon är ett säkert kort.. återkommer i ämnet.. *ler*.. ha det gott o kram/Moa

  11. Vill bara önska dig… vad säger man? bra förlossning =). Jag minns båda mina som om det var i går, och det var det häftigaste jag har varit med om. Vist gjorde det ont… men det kände jag inte! =) Man har ju tankarna på vad som ska komma. Jag tänker på er och hoppas att vi snart får se lilla knyttet en STOR kram till er båda-tre / Mari

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

