Månadsbild mars 2011

English summary below

Mars ska ju vara första vårmånaden, men jag vet inte jag… Snön ligger kvar även om det faktiskt är nollgradigt nu, för första gången sen i november tror jag! Inte så bra ljus idag, synd att det är så mulet.

Jag hann inte ta bild på busken idag men jag tror faktiskt inte det har hänt så mycket på en månad… 😉 Nu ska vi iväg på restaurang, firar 6 år ihop på fredag och vågar inte vänta tills dess – det här blir sista restaurangbesöket innan vi blir föräldrar! Jag var ute på en ganska rask promenad idag, får se om det sätter fart på någonting… Annars får det nog bli en längre och raskare imorgon – än är jag inte tillräckligt desperat för att ta till ricinolja eller fönsterputsning, men promenader och kaffe/choklad (fick tips om chokladbollar, hehe) kanske kan göra susen… 😉

Dessa bloggar har också månadsbilder:
Vilt og vakkert

Mias hem

Helenas fotografier

March is supposed to be the first month of spring here in Sweden, but I don’t know about that… The ground is still covered with snow, even though we are having degrees around zero now – for the first time since November, I think! The light by the little forest lake was not so good today and I didn’t get any pictures of my shrub – but I honestly don’t think so much has changed there the last month…

Tonight we’re going to a restaurant to celebrate our 6th anniversary – it’s really on Friday but since we’re hoping the baby might come before that we’re going today. Hopefully today’s walk made something happen  – I’m longing for my baby!

5 responses to “Månadsbild mars 2011

  1. Då gäller det att njuta av den ”sista måltiden”! 🙂 Glöm bara inte att ha bb-väskan i närheten, haha!

  2. Det där med ricinolja – det testade jag men inte hjälpte det inte.
    Hoppas allt går riktigt bra när det väl sätter igång.
    Birgitta

  3. Hoppas ni får en härlig middag tillsammans på tu man hand. Kan ju dröja tills nästa 🙂

  4. Gratulerar på årsdagen! Spännande nu gissar jag… fniss….. du får planera in något stort, något du skall göra för oftast sker det när man har tänkt göra något annat…. men promenader är ju nyttigt så det är bara att trava på 🙂

    Vilket fynd du gjorde på ICA, jag så att på blomsterlandet tog de 99 för ett olivträd, 269 för ett träd med olivet på!!! Jag köpte mina första minipenser där idag, så nu är jag lycklig 🙂
    Kram 🙂

  5. Är det den omtalade tjärnen?:) Ja, den behöver nog få lite sol på sig, hihi.
    Ah, nu är tentan äntligen inlämnad och jag känner mig något stympad i hjärnan:) Tack återigen för dina kommentarer, de lyser upp och uppskattas alltid!

    (Valde som du kanske märkte att utesluta min ‘adress’ – känns lite hybris över att ha en avsändare på responsen;))

    Krams och hoppas det händer något snart med kulan!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

