Vårkänslor

English summary below

Nu är väl ändå våren här! Igår och idag har det varit sol från klarblå himmel och några plusgrader, helt underbart! Jag tog mig vaggande runt kvarteret både igår och idag, idag tänkte jag förlänga rundan lite och gå genom skogen på tillbakavägen – note to self, gå inte i skogen innan isen har smält undan på stigarna…

När jag kollar i bloggarkivet så ser jag att förra året skrev jag om första vårpromenaden 7 mars så det är ju precis ett år sen. Då låg snön fortfarande kvar men började bli så nedtrampad att man kunde gå i skogen, nu är det som sagt is i skogen men på gångvägar och trottoarer är det nästan helt bart.

Har ni börjat tröttna på mina tjärnbilder..? Månadsbilden från i tisdags blev ju så grå och tråkig så här kommer i alla fall en till… 🙂

image

Dessutom som bonus en åt andra hållet. Härligt blå himmel och lite barmark vid vassen.

image

När jag kom tillbaka från promenaden tog jag snöskyffeln och hackade bort den mesta snön från rabatten på framsidan. Förhoppningsvis kommer snart iris, snödroppar och andra vårlökar upp! Några krokus har redan stuckit upp sina vitgröna blad för att hälsa våren välkommen, härligt!

Ja, fortfarande ingen bebis som ni förstår… Det börjar kännas lite jobbigt nu, både fysiskt och mentalt – hur länge ska vi behöva vänta egentligen?!? Men vi håller modet uppe, trots allt kommer den ju ut till slut och för varje dag kommer det närmare. Håll tummarna för att det blir förr, snarare än senare!

Today I took a walk in the spring weather – sun and blue sky. Lovely! Actually my first blog post mentioning spring in 2010 was written exactly a year ago, 7 March…

Still no baby, it’s beginning to be weary but now it really can’t be long, can it?

6 responses to “Vårkänslor

  1. Förstår att det är jobbigt att vänta nu! Bebis är ju färdigbakad och du är bara stor och klumpig. Men nu närmar det sig, om ett dygn får du lov att föda! 🙂

  2. Hej Gumman =)
    Är du hemma fortfarande! JA, så är dom små liven… Dom här extra dagarna blir låååånga, det gäller att hitta på saker att göra för att inte dagarna ska bli jobbiga. Men nu KAN det inte vara långt bort =D STOR KRAM // Mari

  3. Idag är det dags! Såvidare du inte tjuvstartat redan… 😉

  4. Tjärnen tåls att aldrig tröttna på:) Och hoppas att det händer något med magen alldeles snart, om det inte redan har gjort det dvs!?

    Kramar

  5. Heisann!

    Nå har jeg på følelsen at underet har skjedd… og snart kommer våren. Ser sånn ut på bildene dine. Bare helt herlig ;:OD)

  6. Hoppas verkligen att du har dubbar på kängorna när du är ute och vaggar!
    Förstår att det känns segt och kämpigt nu. Själv gick jag tre veckor över tiden sist det begav sig – men det är snart fyrtio år sedan… Eftersom det är några dagar sedan du gjorde ditt inlägg gissar jag att saker har hänt. Väntar med spänning!
    Ha det gott!/Laila

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

