Äntligen – välkommen till världen!

Måndag 7 mars kl 20.44 föddes äntligen (12 dagar efter beräknat datum) en liten pojke på 3220 gram och 51 cm. Vi är världens lyckligaste föräldrar!

Jag började få värkar vid tretiden på morgonen, 8.30 skrevs vi in på förlossningen och efter ganska exakt 12 timmar kom han alltså ut, vårt underverk. Förlossningen var en riktig pärs och på ett sätt värre än jag hade trott, men så här i efterhand var det förstås värt allt! På det stora hela gick det väldigt bra, lustgasen var fantastisk i början men på slutet var jag tvungen att få epidural. Största stödet under hela förlossningen var min man som masserade, tröstade och peppade mig.
Jag kanske skriver en mer detaljerad förlossningsberättelse senare, under lösenord.

Nu är vi hemma sedan i onsdags och håller på att lära känna vår nye familjemedlem. Han är förstås helt underbar! :mrgreen: Amningen går bra och han sover bra emellan, vi försöker få så mycket sömn vi kan genom att passa på när han sover. Det känns helt fantastiskt att han äntligen är här, vi går som i ett lyckorus! Man lär sig nya saker om honom varje dag, när det gäller amning, blöjbyten, allt möjligt… Alla superlativ är liksom för små för att beskriva lyckan jag känner när jag tittar på honom!!

Kram!

16 responses to “Äntligen – välkommen till världen!

  1. Sören också, det var inte många rätt jag fick bland mina gissningar där… Sorry, nu tappade jag fokus. 😉
    Stort grattis till ert lilla supersöta mirakel!! Vad ska han heta?
    Jag tar gärna lösenord om jag får, du ser ju min mailadress!
    Kram och grattis igen!

  2. *fanfar* Jättegrattis!! Underbart, fantastiskt, ett underverk! Så fin han är!! Skönt att allt gick bra 🙂 men det är jobbigt att föda och svårt första gången för man vet ju inte hur det är och mycket svårt att förklara innan hur ont det gör och vilken smärta det är, liknar ju ingen annan. Men som du skriver, det är värt det :)) och ibland gör man om det 🙂
    Ha det så himla gott, många kramar ♥

  3. Grattis igen alla tre! 🙂 Han är så underbart söt. Skönt att allt gick bra även om det var än värre än du trott (ja vad vet jag). Ser fram emot att träffar er allihop nästa vecka! Ha det riktigt gott och njut….

    Kramar Karin

  4. Stort grattis! Nu hoppas jag att du skapar en egen blogg åt lilleman så småningom så att vi kan följa hans utveckling. Men nu ska ni bara njuta och lära känna det lilla underverket!
    Ha det gott!/Laila

  5. Åh Birgit en sådan liten guldklimp! Stort Grattis och lycka till med Plutten. Som jag skrev någonstans så kommer jag vara i krokarna veckan före påsk. Och då hoppas jag verkligen att jag får med dig ut på en fika eller liknande.

  6. GRATTIS 😀 ÄNTLIGEN….. lilla knyttet tog tid på sig! Men såna är dom!
    och en liten pojk , det är bra att börja med … 😀

    STOR KRAM OCH JAG ÄR Såååååååååååååååå GLAD FÖR ER SKULL
    SUPER KRAM… / Mari

  7. Fel på din inställning av klockan såg jag nu, kl är 19,41

  8. Grattis, vilken sötnos! Hälsningar Christina i Skåne

  9. Grattis! Helt underbart, han ser sååå fin ut. Mys o njut tillsammans. Kramar Petra (klorofyllidyll)

  10. Heisann lille lykkeliten!
    Så go’ og vakker ;:OD)

    Gratulerer med sønnen begge to. Nyt hvert sekund. En stor kos fra meg.

  11. Underbart!
    Grattis grattis.
    Ha det gott alla tre
    Birgitta

  12. Så glad för er skull vännen! Så kul att se bilder på honom också!! Jättesöt verkligen!! Jättenyfiken på namnet och allt men ta det i er takt, vet att det är lite omtumlande de där första dagarna 🙂

    massor med kramar

  13. Grattis till babyn! Å kul att du vill visa upp vad som låg innanför magen, han är väldigt söt:) Antar att det är mycket nytt som händer där hemma och gissar att ni tre har det mys just nu. All lycka.

    Kramar!

  14. Härligt att ni fått hem er lilla guldklimp och att allt går så bra. Han är lik sin mamma 🙂 Väldigt söt då så klart!
    Kramar

  15. Grattis.. grattis.. till lilla underverket, han är ljuvligt söt och jag önskar er alla tre alla lycka. All möda är värt ett sådant litet under eller hur? och man glömmer så snabbt.. kram/monica

  16. Åh, grattis till en liten prins! Så söt han är! =) Nu längtar jag ännu mer efter att få klämma ut den lille som ligger och gottar sig i min mage… fast dröjer nog några veckor till!
    Kramar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

