Lösenord

Jag kommer börja att låsa vissa inlägg som rör vår bebis, för att ha koll på vilka som tex ser bilder på honom. Vill inte heller lämna ut hans namn i öppna inlägg. För att få lösenord måste du ha kommenterat bloggen några gånger och be om lösenordet, tex genom att maila mig eller kommentera ett icke-skyddat inlägg (som det här) och säga att du vill ha det. Jag kommer inte alls vara omöjlig med att ge ut lösenord, men jag vill gärna att du som får det fortsätter att kommentera då och då. Om jag märker att många med lösenord inte kommenterar kanske jag byter om ett tag. Det är alltså nytt lösenord nu, inte samma som i höstas.

Magproblemen som jag skrev om i förra veckan har blivit mycket bättre, nu har jag undvikit allt som kan ge magknip (mjölk, choklad, kolsyra, starka kryddor, kål…) i några dagar och eftersom det har blivit bättre tror jag att det hade med det att göra. Jag tänkte testa lite försiktigt med en sak i taget nu för att försöka hitta vad det är (vill ju inte undvika mjölk och choklad i onödan..! :mrgreen:). Dessutom har vi börjat ge honom Sempersdroppar (eller Pampersdroppar som jag alltid råkar säga, haha) och fortsätter med magmassage två gånger om dagen. Kör gärna med både hängslen och livrem för att slippa fler skriknätter…

11 responses to “Lösenord

  1. BM Gustafsson

    Det låter fint, Birgit! Tur, att du inte har färskpotatis och jordgubbar omkring dig – svårt att låta bli och ger ofta magont.
    Lite skrik då och då får man vänja sig vid. Det är ju de smås enda sätt att meddela sig och behöver inte alltid betyda, att det är nåt som är fel.
    Lille G ser så fin ut, mörkt hår och allt! vi hoppas få se honom 10 april hos Mormor & morfar! Sköt om er!
    Kram BM!

  2. Hej Birgit! Hoppas du vill ge mig lösenord även om jag inte skriver jätteofta. Vill gärna följa den lille plutten och dig.

  3. Hoppas knipet håller sig borta! Och att du får äta lite mer grejer, en väninna till mig fick undvika typ allt medan hon ammade… inte skoj. Men vad gör man inte för de små liven?!
    Jag vill gärna kunna läsa de låsta (min mail står där uppe)!
    Sv: Sååå mycket scrap tycker jag inte där är och det skiftar nog från gång till gång, men eftersom du har lilleman så är de helt klart värt en resa (de har hur mycket billigt babystuff som helst).
    Panduro-outlet tycker jag inte om så mycket… mest skräp. Men visst kan man fynda och om man håller på med lite allt möjligt pyssel så finns där helt klart något.

  4. Va bra att magknipet har blivit bättre! Har du varit ute med bebisen i det fina vårvädret ännu? Vill gärna ha lösenordet! Hälsningar Christina i Skåne

  5. Roligt att du har fullt upp och njuter av föräldraskapet.
    Hoppas du/ni får en varm och härlig vår.
    Birgitta

  6. Jag vill gärna ha lösenordet (igen ;-)), och när ni har vant er lite vid barnlivet kanske vi skulle kunna ta en fika? Kram

  7. Jobbigt med magen gumman, hade helt missat att ni hade så mycket problem med det. Vi var ju väldigt förskonade från allt sånt så här kan jag tyvärr inte ge så mycket mer råd än just magmassagen samt att ha tålamod om det bara är att maskineriet ska börja fungera…

    Tack för lösenordet! Förstår helt hur du tänker kring namn och bilder.. jag känner också att man vill ta det lite lugnt med att visa upp för mycket..

    kram

  8. Hei igjen Birit,
    Jeg er jo selv i babymodus om dagen og sluker alt jeg kan, og naar det er noen jeg kjenner er det ekstra stas saa ja: jeg vil gjerne ha passord om jeg faar det!? Du kan i saafall maile det til gunhildodden@yahoo.fr (mailen over her brukes ikke). Haaper alt gaar vel:)
    Klem

  9. Grattis än en gång. Såg ju den glada nyheten på FB, där jag skrev.😛

    Klart att jag gärna fortsätter läsa dina ”hemliga” inlägg också. Du har väl mitt nummer kvar, skicka ett sms med lösen om du vill.

    Ja, imorgon bär det av till mässan, förkylningen får jag hejda med nässpray och näsdukar för till mässan ska jag/vi.🙂 Jag har absolut ingen koll på vilka föreläsningar och annat som är imorgon men lilleman vill kanske inte sitta och lyssna så mycket ändå hihi..

    Sköt om er och mys så mycket ni orkar. Som alla andra säger, tiden går SÅÅÅ fort. Japp, det är sant.

    Kram kram
    Mia & lilleman

  10. Jag har fått lösenordet men lyckas inte läsa inlägget, grrr. Har du någon aning om vad jag gör fel? Vill ju kika på den lilla ängeln!

  11. Heisann!

    Vil gjerne følge med på hvordan kjernegutten blir, så vil du gi meg et lsøningsord?
    Ha go’ hælj både små’n og du !

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

