Blommig fredag – på marken

English below

I rabatten på framsidan sticker knopparna upp som spjut ur marken. Krokus, julros och nån som jag har glömt vad det är… Någon som vet? Jag har en skiss nånstans där jag har markerat vad jag planterade i höstas, får se om jag hittar den… Annars blir det en överraskning när de slår ut! 😀

Fler bidrag till blommig fredag hittar du hos Katarina. Trevlig helg!

In my flowerbed, more and more buds are coming up. Crocus, Christmas rose and something I seem to have forgotten what I planted… Someone who knows what it is? Otherwise it’s a pleasant surprise when the flowers show!

More pictures on the theme ”On the ground” are to be found at Katarina‘s. Have a lovely weekend!

5 responses to “Blommig fredag – på marken

  1. härligt att våren är här kram suss

  2. Äntligen är våren här.
    Det ser ut som iris på sista bilden.
    Trevlig helg
    Birgitta

  3. Avis på er som har knoppar i era täppor, jag hoppas tjälen försvinner nu så även jag kan se lite av dem 🙂
    Förstår att ni njuter av ert underverk, det är så fantastiskt!! och just det där att promenera med vagnen, det minns jag var så härligt, de sover ju så gott ute i friska luften 🙂
    Ha det så gott, kram 🙂

  4. Ja iris, kanske den underbara Katherine Hodgin (ursäkta stavningen). 🙂 Härligt med vårblommor. Själv har jag sett blåsippor i knopp! Kram Karin

  5. Ja just det, Våriris ‘Katharine Hodgkin’ är det! Idag slog den första ut och det stämmer, kom inte ihåg att det var där jag satte de lökarna… 🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

