Mammas stora kille!

Nu är vår lille kille inte så liten längre – eller ja, han är väl rätt liten fortfarande, men vi tycker han börjar bli stor… Igår var jag på BVC och han har minsann gått upp 400 g sen förra veckan! Nu väger han 4100 gram och är 53 cm lång (3200  g och 51 cm vid födseln), och det märks när man bär honom att han blivit tyngre! Dessutom börjar han växa i sina kläder, i början var allt så stort men nu är det tom en del som börjar bli för litet… Så nu skyndar jag mig att använda kläderna i storlek 50 medan han fortfarande kan ha dem! 😉

Just nu ligger han på en filt i vardagsrummet och sover sin skönhetssömn medan mamma och pappa tittar på TV. Han gillar att vara med där vi är, han sover minst lika bra i någons knä när vi sitter och pratar som ensam i sin säng… Och det minns man ju själv från när man var liten, hur mysigt det var att somna i soffan när de vuxna hade fest, istället för  på sitt rum! 🙂

image

Lite mörk bild, ville inte riskera att väcka honom med blixten... Söt pyjamas eller hur? 🙂


4 responses to “Mammas stora kille!

  1. Ja, det är ju verkligen olika det där med hur dom växer. En del tar ”klivet” redan nu.. och för andra tar det lite längre tid bara. 🙂

    Ang. min header så var tvungen att gå in å kolla hur du tänkte å jag förstår dig…. Själv har jag tänkt att man läser översta raden först.. och sen raden nedanför. Men ja.. läser man som du så blir det ju verkligen jätteknasigt! 🙂

    Kram

  2. Mina föräldrar lät mig ofta sova bland ”buller” typ prat och TV och sådan. Deras filosofi var att det var lättare att vänja sig när man var liten än senare. Vet inte om det är därför men har nu som vuxen oftast lätt att sova mig igenom det mesta.

  3. Ja vad han växer! 🙂 Kanske stämmer det som Annelie skriver i så fall är det nog ingen nackdel att vänja honom vid ljud redan som liten…

    Vi ses! Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

