Rekord!

I natt sov G-ponken 6 timmar i sträck – fantastiskt! 😀 Han hade redan sovit två timmar när vi kom i säng men jag fick i alla fall sova fyra timmar i sträck, så länge har jag inte sovit på många månader (sov ju max tre timmar i taget under graviditetens sista tid).

Magproblemen är, peppar peppar, mycket bättre sen vi började med Minifom istället för Sempersdroppar. För vår del hjälpte nog inte Sempersdropparna nåt vidare, men antingen hjälper Minifom väldigt bra eller så är det en ny fas nu när han är fyra veckor. Jag har tom druckit mjölk utan reaktion, och har ätit lite choklad och starka kryddor också… Underbart! :mrgreen:

Minifom ska ges före varje måltid, tio droppar per gång – det är dock heeelt omöjligt att droppa eller ge med sked till en skrikande och slingrande bebis (eftersom det tydligen inte är kul att få medusin) så jag sprutar bara in en skvätt i munnen. Resonerar som så att det kan väl inte vara så exakt, och det verkar ju funka så… Har ni testat droppar och hur gjorde ni då?

3 responses to “Rekord!

  1. Vi köpte men har aldrig använt… När vi väl hade köpt tyckte vi att massagen hjälpte så vi öppnade aldrig flaskan… dumt dumt, det är ju inte jättebilligt! Synd att ni inte bor närmare, då hade ni kunnat ta den flaskan så hade ni sluppit köpa en flaska iaf.. :-S

    Med D-dropparna har vi aldrig haft några större problem att ge dock. Det gjordes grimaser när han var mindre men då började vi med plastsked istället, kom på att kall metall kanske känns konstigt på liten bebis – kanske värt att prova även med miniform??

    kramis

  2. ♡☆Tusen tack för gratulationerna ☆♡

    Hur har ni det? jag har inte testat semperdroppar med minifom, det hjälpte isayah som bebis.

  3. för oss är det helt tvärtom.. semper är bättre än minifom.. jag vill gärna ha lösenord om jag får 🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

