Grattis på enmånadsdagen!

Idag fyller vår lille prins en månad. Helt otroligt hur fort tiden går! Tänk att det är en månad sedan jag fick den pyttelilla varelsen på mitt bröst…

Jag tänkte göra som Helena och skriva lite om G:s utveckling varje månad. Han…

  • väger 4340 g  och är 54 cm lång
  • har fortfarande massa mörkt hår, precis som när han föddes.
  • börjar växa ur storlek 50.
  • kan inte hålla upp huvudet själv än men är mycket starkare i nacken än för bara nån vecka sen, och övar varje dag!
  • kan följa en leksak eller mamma med blicken.
  • äter med god aptit, ofta och länge.
  • sover bra, ofta en 4-timmarsperiod på natten och ibland på eftermiddagen, annars i tvåtimmarspass.
  • har börjat ha vakenperioder där han omväxlande är glad och pigg, omväxlande kinkig.
  • kan tänka sig att sitta i babysittern en stund om någon gungar den…
  • … men vill helst bli buren – hela tiden…
  • gillar när mamma eller pappa dansar till musik i vardagsrummet. Gillar både Bo Kaspers och Hardcore superstars.
  • har börjat jollra lite.
  • har helt nyligen gett både mamma och pappa sitt första ”riktiga” leende!😀

Vi älskar dig, skrutten!❤

4 responses to “Grattis på enmånadsdagen!

  1. Åhh ett Grattis verkar passa bra här, har haft lite å göra å missat totalt att ni fått er lilla prins! Hoppas allt gick bra för er!
    Han verkar nöjd med livet er lilla pojk, skönt när de sover så pass ordentligt på nätterna! Med min första så fick vi gå och gå och gå hela nätterna.. men lill flisan sover så gott om nätterna å det är skönt!
    LO står nog för LayOut antar jag… har aldrig riktigt fått svar på det men tror att det är så! ;o)
    Usch min stackars julros blir det inget av.. den ser mest frostbiten ut… men ska försöka ta bort bladen nu till helgen.. för det har jag hört att man ska göra? Eller har jag fel? ;o)

  2. Grattis med en mnd! Saa godt at han sover saa bra:)

  3. Grattis på ett månads dagen😀

  4. Grattis lilla G på din enmånadsdag! Jag vill också passa på att gratulera dig till ditt utmärkta val av föräldrar.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

