Fyrbenta marodörer

Rådjursstek, någon? Den här synen mötte mig igår på morgonen… 😦

Nu är det krig!

10 responses to “Fyrbenta marodörer

  1. Hej gumman! Vad tråååkigt! Man blir både ledsen och arg.
    Varje vår hoppas man att få ha blommorna i fred och sätter ut så det blir fint, men så kommer dessa söta små marodörer med vit rumpa …
    Söta i skogen men inte i trädgården!
    Det ska hjälpa med blodmjöl sägs det. Kram K

  2. Men fy sjutton vad trist! Jag brukar ha samma bekymmer och i år blev det inte många penseer i kruka, köpte lökar av pingsliljor istället för det äter de inte! Jag kan inte ha tulpaner eller rosor , jo – klätterrosor går bra.
    Håller med – rådjursstek!!
    Kram 🙂

  3. Ops, vilka jäklar! Synd bara att de är så himla söta att titta på!

  4. Jag kommenterade visst på bilden istället för på inlägget. Tråkigt med objudna gäster som förstör på detta vis.

    Kram Karin

  5. Sv: finns det inte något du sätta upp något som skrämmer bort dem?

    Ons= one night stand.

  6. Hej på er.
    Tack för i lördags det var lika trevligt som vanligt. 🙂
    Vad trist ! Och dom är så snabba.
    Men jag kan tippsa dig om blodmjöl brukar finnas på Granngården / Lantmänen. Skulle det inte fungera får Stefan låna ett hagel gevär av mig 🙂
    Micke och Malin

  7. Åh nej. Det är ungefär som med mig och duvorna – krig!

  8. BM Gustafsson

    Det var det värsta!!
    SÅ våldsamma är de inte här, utan har bara fint och jämnt ”beskurit” tulpanskotten.
    Vackra djur, men jobbiga i trädgården!
    TACK för, att vi fick träffa lille prinsen!

  9. Fy vad trist.
    Blev det någon god stek :-)?
    Ha det gott
    Birgitta

  10. Hej!
    Tack för lånet 🙂
    Japp, rådjuren… har gett upp tulpaner i trädgården nu… det går liksom inte, man blir besviken varenda gång! Försökte med hönsnät ovanför nerkört i jorden, men det drog de bara bort. Hade jordgubbar i dubbel pallkrage o dessutom tänds belysning när någon rör sig där på natten -tack, upplyst foderlåda, svarade de 🙂
    Skön helg!/ Cecilia

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

