Tisdagstema påskpyssel – fågelbo

Jag tänkte hänga på Fabrikens tisdagstema som denna vecka är påskpyssel. Jag har ju redan visat några påskägg som jag gjorde förra veckan, idag har jag gjort ett fågelbo av björkris och lagt i några vaktelägg som jag hittade bland gömmorna. Här berättar jag hur jag gjorde fågelboet.

Dessutom har jag ju min påskadventsstake som nu har två ljus tända och de äggformade ljusen som jag köpte förra året.

4 responses to “Tisdagstema påskpyssel – fågelbo

  1. BM Gustafsson

    Jäätefint, du är så kreativ!!
    Trevligt med ”fasteljusstake”!
    Får nog göra ett bo och lägga i några av våra brunrosa hönsägg !

  2. Hej, jag hittar inte din mailadress och vi på Liseberg vill gärna bjuda in dig till vårt event vi arrangerar under Lisebergs trädgårdsdagar. maila mig på johanna.olausson@liseberg.se så ska jag se till att du får en inbjudan 🙂
    // Johanna

  3. Hej,
    Tänk vad mycket fint man kan göra med ägg…vad fint det blev…var köper man vaktelägg?…jag har sett dom på flera bloggar…sedan kunde jag inte låta bli att titta på din Barcelona-etikett…jag åker dit för första gången i maj…sedan ser jag att du har en lite annorlunda bloggsida…
    Kram Maria

  4. Pingback: Göra fågelbo av björkris | Timjan & Akleja

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

