Påsken 2011

Det blev visst en oplanerad minipaus i bloggandet – vem vill sitta inne vid datorn när det är så underbart väder? Vi har haft rena sommarvädret i helgen och har passat på att sitta ute och äta frukost, gå långa promenader och bara njuta av trädgården – som formligen exploderar av växtkraft just nu! – och naturen inpå knuten. Sen har vi förstås hälsat på familjen, både G:s farföräldrar och morföräldrar (inklusive morbror) har fått njuta av hans sällskap under påsken.

Dessutom har jag äntligen kommit igång med dopinbjudningarna. Förra veckan åkte jag till Scrap & Hobby i Partille och köpte lite olika papper, satt sen och pysslade ihop två alternativ som jag gick och funderade på och tvingade Stefan att välja mellan… 😉 Mailade även några pysselvänner för att få deras åsikt. Sen åkte jag tillbaka och köpte det jag behövde för att göra ett tjugotal inbjudningar och så var det bara att sätta igång. Ja… hur går det då till att få tid att pyssla med en liten bebis hemma? Det är en sak att blogga, facebooka och läsa – det går till nöds att göra med en hand, med lille G på andra armen eller i knät. Men att klippa&klistra med en hand är svårare… Lösningen blev att Stefan tog med gullungen ut på långpromenader både lördag och söndag medan jag ignorerade solens pockande och intog pysselhörnan. Jag är ungefär halvvägs nu, har skurit till själva korten och pappren jag ska använda samt stansat ut fjärilar som prydnad. Återstår att stämpla och klistra på pappren på varandra. Ni får se när de är klara och skickade! Tror faktiskt det kommer bli rätt bra… 🙂

Min nya favoritefterrätt är förresten äggtoddy – antingen med en liten skvätt rom eller med kakao, mums! Jag har hittills gjort på bara äggulor och socker, men igår fick vi en variant med både hela ägg och äggulor. Den var också god, mindre söt och luftigare så man kan äta lite mer… 😉

T.v. äggtoddy med rom, t.h. med kakao.

Hoppas ni har haft en skön påskhelg! Imorgon börjar vardagen igen, men vad härligt det var med så många lediga dagar på rad!

3 responses to “Påsken 2011

  1. Mari Klaesson

    Hej på dig,
    Vilken härlig påskhelg ni verkar ha haft! Har inte hunnit kika in på bloggen på länge.
    Här är allt bra, både på jobbet och hemma. Mycket att göra, veckorna bara flyger förbi och snart är det sommar! 🙂

    Hoppas vi ses snart! Allt gott, Kramar!!

  2. Härligt att ibland kunna både ignorera datorn och solens pockande:)
    Även om just ägg i sig inte är särskilt attraktiva i lösform så såg äggtoddyn riktigt smarrig ut. DO try this at home, säger bilden:)

    Ha en fortsatt bra halvvecka eller vad det nu blir.
    krams

  3. Ja, vilket underbart påskväder! 🙂 Toddy är gott. Jag testade att göra med lite calvados i och det var inte dumt alls. Ha en fin vecka (i solen)! Kram Karin

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

