Det går lika bra med…

… en varmluftspistol! Istället för en dyr embossingpistol, alltså. Förra veckan när jag äntligen tänkte slå till på en embossingpistol (för er som inte scrappar: den används ihop med ett speciellt pulver för att ”höja upp” en stämpel så det blir som relief) till mina scrapbookingprojekt så var de slut i affären!! 😮 😦 De hade bara en jättedyr variant som jag helt enkelt inte kände att jag ville köpa nu när vi bara har en lön och en föräldrapenning att leva på…

Så jag började leta på nätet och såg att flera skrev att de använde en vanlig varmluftspistol från typ Clas Ohlson istället. Just där hade de ingen men efter lite research (thank god för internet!) hittade jag en på Jula för 99 kr. Värt att testa tänkte jag och köpte en på vägen hem från scrapbookingaffären. Och den funkar jättebra! 😀 Man får väl vara lite försiktigare eftersom den blir varmare , men den varken blåste bort pulvret eller brände pappret som jag funderade på om den skulle. Och fort gick det! :mrgreen:

4 responses to “Det går lika bra med…

  1. Jag köpte nån sån, men min ”blåste” typ, vet inte om embossingsfönar gör det? Mitt embossingspulver blåste iväg iaf… buhu.

  2. Svar från min blogg: Robban kvar i stan? Nä han kom ner med tåget till jkpg på skärtorsdagen, det står ju i nåt tidigare inlägg… det om andra löppasset.

    Har du amningshjärna vännen? 🙂 Vet hur det är, man är inte riktigt lika skarp som tidigare *fnissar* 🙂

  3. Intressant början var det här inlägget, eftersom jag inte alls visste vad du skrev om för pistol, bara att det var en pistol!:) Ja, även resten var ju intressant, men narrativt sett gillade jag speciellt början.

    Trevlig Valborg!
    krams

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

