Rolig inbjudan till trädgårdsdagarna

För några veckor sedan fick jag en inbjudan till en specialvisning av Lisebergs trädgårdsdagar följt av mingel på Café Taube (där jag faktiskt ännu inte har varit). Vi är ungefär 25 bloggare inom trädgård/natur/inredning som har fått inbjudan, tillsammans med pressen. Jätteroligt att få inbjudan, och tack vare bloggen!

Blir spännande att se vilka fler som är där, om det är nån man känner igen (vet redan att en kompis kommer, kul!) och förstås att få en guidning till höjdpunkterna. På minglet ska Lisebergs trädgårdsmästare vara med också, hmm, undrar om jag har någon fråga att ställa…

Lisebergs trädgårdsdagar är verkligen en av höjdpunkterna på trädgårdsåret, jag har varit på dem de senaste fem åren nu och brukar tycka det finns mycket fint att titta på. Dessutom kommer man ofta hem med både en och två godbitar… 🙂 I år måste jag ta det lugnt med shoppandet, man blir ju som bekant inte fet på föräldrapengen och vi har haft flera oförutsedda utgifter på sistone (tv:n gick sönder och bilen behövde repareras, surt) så det får bli noga utvalt… Men något ska jag nog unna mig, det är ju kul som minne av mässan också!

Framförallt ser jag trädgårdsmässor som inspirationstillfällen, kameran är full av bilder när man kommer hem och huvudet lika fullt av idéer. Dessutom är det så trevligt att träffa likasinnade trädgårdstokar; jag är med i trädgårdsföreningen Svenska Örtasällskapet som alltid har ett informationsstånd på mässan och det är så roligt att prata med de andra i föreningen och alla som kommer fram till oss där vi står. I år ska jag även på en minibloggträff med tre andra trädgårdsbloggare. Ska bli jättekul att träffa dem igen! 😀

Avslutar med en bild från förra årets mässa. Då regnade det och jag blev jätteförkyld, hoppas helgen får bättre väder men det verkar det ju som.

Det är så vackert med gamla jordbruksföremål i trädgården! Ack, den som hade lite större...

One response to “Rolig inbjudan till trädgårdsdagarna

  1. Ja vi hoppas på mindre regn i år. 🙂 Det ska verkligen bli kul att gå dit…

    Kram Karin

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

