Två månader

Idag fyller G två månader och den andra månaden har gått lika fort som den första. Och så mycket har hänt på den här tiden, känns det som!

Vår lille G…

  • väger nu 4950 g och är 58 cm lång.
  • har fortfarande mycket hår men börjar bli rödlätt, precis som sin farmor när hon var ung.
  • drar storlek 56, men vissa av kläderna (tex byxorna med fötter) börjar bli trånga.
  • äter fortfarande bra, men snabbare – brukar gå på en halvtimme per gång. (rätt skönt :))
  • sover åtta timmar (!) i sträck på natten och sedan, efter amning, tre-fyra timmar till. Men under dagen slumrar han oftast bara, vilket gör att han ofta blir övertrött på kvällen.
  • kan ligga och jollra och ”prata” en lång stund, antingen med mig/S eller sig själv.
  • växlar humör plötsligt, från glad till ledsen eller andra hållet.
  • är på väg ut ur en period när han skriker mycket på dagarna, börjar bli bättre nu.
  • kan ligga på mage och hålla uppe huvudet en stund, men föredrar ryggläge.
  • har tyvärr utvecklat nackspärr av att föredra att ligga med huvudet åt vänster, så vi måste öva nacken med honom varje dag. Inte populärt… 😦
  • gillar fortfarande mest att bli buren, och att dansa med mamma eller pappa i vardagsrummet.
  • älskar att bada.
  • håller på att upptäcka sina händer, betraktar dem intensivt och smakar eftertänksamt.
  • fascineras av skuggor och lampor.

Varje dag är spännande med en så här liten människa… 🙂

4 responses to “Två månader

  1. Ja er det ikke herlig aa se utviklingen!
    Ser G har hatt en skrikeperiode, det hadde A ogsaa for et pare/tre uker siden, men det gikk heldigvis over, men jammer er det slitsomt naar det staar paa som vaerst!
    Hei saa lenge:)

  2. Ja det kan jag tänka mig att det är. Grattis G i efterskott! 😉 Ha en bra dag! Kram Karin

  3. Stora herren nu! Snart kommer han kanske mer och mer in i rutiner och gör livet liiite lättare för sina föräldrar. 😉

  4. Åh.. han är såå mysig och jag fick ju förmånen att få snusa på honom lite där på Liseberg, en underbar liten kille är han. Ta vara på denna tid för den är ju unik och snart är han en gänglig tonårskille med moppe *smile*.. så tänker jag nu när jag tänker på mina tre barn.. varav 2 killar.. =). Mitt körsbär i kruka köpte jag inte på Liseberg.. det kommer från Blomsterhallen här i stan.. =)..skulle allt vara lite svårt med allt på kärran räckte så det blev över med det som var.. haha..

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

