Ett härligt lass kompostjord

Igår var jag tvungen att välja mellan trädgårdsarbete och bloggande och därför får inlägget om Liseberg vänta lite till – hoppas få till det ikväll. Den korta stund under söndagen som jag inte bar på bebis ägnade jag mig nämligen åt att mylla ner ett lass med härlig kompostjord, från vår egen kompost, i trädgårdslandet. 🙂 Idag ska jag så grönsaker och sommarblommor, äntligen! Längtar efter att kunna skörda sallat, bönor och spenat ur eget land…

Foto: Stefan (som även var den som lassade upp ur komposten, tack älskling! :))

Det är en blandkompost vi har, vi slänger både köks- och trädgårdsavfall. Någon som vet hur näringsrik en sådan kompost blir? Behöver man tilläggsgödsla tro?

One response to “Ett härligt lass kompostjord

  1. Åh vad härligt att ha en så effektiv kompost runt knuten. Grattis! har dock ingen aning om näringshalten…

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

