Lite väl tidigt?

Hmm, inser att det kanske var lite för tidigt att så bönor nu… Hoppas det varma vädret håller i sig så de inte ruttnar i jorden! Förra året sådde jag i början av maj och de kom aldrig upp, minns jag nu – tänkte inte på det när jag sådde dem i torsdags. Typiskt!

Igår var G och jag på en möhippa. Först fick bruden, dagen till ära utstyrd i trikåer och lila slöja, göra ett smycke i silver medan vi andra gjorde smycken av pärlor, sen hade vi picknick i Slottsskogen – det var soligt och härligt – och så fick bruden göra diverse uppdrag. Hon fick tex utmana en kille på kexätning och sedan vissling, lära en annan kille några buggsteg och samla in äktenskapsråd från olika personer i parken. Det var väldigt trevligt och bruden verkade också ha roligt. Dagen fortsatte med sminkkurs, middag och utgång, men jag avvek i parken och blev hämtad av S. Jättekul att kunna vara med några timmar även med en bebis!

Idag ska vi hälsa på min farfar, det är första gången han träffar G så det ska bli jätteroligt. Pappa ska också följa med så vi ska ta kort på fyra generationer. Hoppas Farfar är pigg, han är 93 år och bor på äldreboende så det är lite olika från dag till dag.

5 responses to “Lite väl tidigt?

  1. kul med möhippa!! bra av G att han var med 🙂

    Hoppas det blir fina kort på generationskortet. vi har tagit såna med. himla kul att ha!

  2. BM Gustafsson

    Gammel-Farfar komer säkert att lysa upp, när han ser lille G! Barn och han har alltid gått bra ihop!

  3. Möhippa är då alltid festligt! Och kul att G fick träffa farfar idag, måste varit mysigt för alla, även för G:) Förresten – inte nog med att de har ett häftigt namn; spritbönorna är ju dessutom snygga som prydnadsattiralj, eller vad man nu gör med dem. Kanske ska de ner i jorden..?

    Krams

  4. Håber I har haft en dejlig søndag 🙂

  5. Ohoj vännen, snor din ”översätta-grej” här på din blogg till min.. lovade en kompis att översätta bloggen men glömmer det jämt så med detta kan hon ju läsa 🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

