Dopkort

Äntligen kommer här bilder på dopkorten – tiden bara flyger iväg! Dopet blir 19 juni i en kyrka här i Angered. På torsdag ska vi ha dopsamtal med den kvinnliga prästen, det ska bli roligt. Något särskilt man ska tänka på att fråga, ni som har haft dop?

Kortet är gjort av lite tjockare ”akvarellpapper” som jag har delat i två och sedan bigat för att kunna vika korten smidigt. Stämpeln med texten till Tryggare kan ingen vara är från Inkido och stämplat på tunnare lite blankt papper (hade först tänkt stämpla direkt på kortet men det blev inte bra pga strukturen i pappret). Jag ”fuskade” lite genom att klippa isär pappret så att mer av texten syns, så här:

Tvärs över kortet är det en 6 cm bred bit av pappret BoBunny Island mist Double dot och en ca 4,5 cm bred remsa av pappret LadyBug Always there – For someone you love. Stämpeln med texten Dopinbjudan är också från Inkido och på den har jag använt genomskinligt embossingpulver och min varmluftspistol som jag skrev om för ett tag sen, och sedan stansat ut den med en ”scalloped circle”. Om man tittar noga på bilden nedan ser man att stämpeln är glansig, och man känner att den är lite upphöjd. Det är alltså det som är att embossa. 🙂 Lite pill men jag tycker det blir extra fint!

Fjärilen är utstansad ur samma papper som korten, jag köpte båda stansarna i en affär i London före jul men liknande finns lite överallt.

Inuti kortet har jag ett färgat papper som matchar i färg och som gick att använda i skrivaren, och på motsatt sida en utstansad fjäril i BoBunny-pappret men med andra sidan upp.

Jag är faktiskt riktigt nöjd, de blev precis som jag hade tänkt mig. Nu ska jag bara komma på hur tackkorten ska se ut… men det är ju inte lika bråttom. 🙂

9 responses to “Dopkort

  1. Wow, vilket fint kort… verkligen skitsnyggt! En sån stans vill jag med ha, verkar himla praktiskt.

  2. Vad fina de blev… Jättekul att se resultatet…

    Vi ses :-).

  3. Vilka fina inbjudningskort! Vilket arbete du har lagt ner! Måste kännas speciellt att få ett så fint inbjudningskort! Hälsningar Christina

  4. Kul att läsa lite mer om hur du gjort. Embossing har jag ju varit med att testa och det är alltid snygg. Kul med stansar! Lycka till på torsdag…

    Kram

  5. Fina kort, minns bara att den fjärde döpte vi hemma, alla av samma kvinnliga präst, kram.

  6. Vilka fina inbjudningskort ! Och vilket jobb du lagt ner på dem. Du kan verkligen vara nöjd. Kram Eva

  7. Ex-kollegan P

    Superfint Birgit! 🙂 Både mannen & L somnade inne i stora sängen redan kl. 19:30 så jag har suttit uppe och pysslat ihop ett grattis-kort till en kompis som precis har fått en son. Många som får pojkar nu tycker jag efter en liten flick-våg. Blev himla fint så jag är nöjd. Roligt med pyssel och tror det uppskattas också. Själva skippade vi dop och körde namngivningsceremoni istället. Vi hade bl.a. ett bildspel från L’s första tid hos oss som jag vet många gillade – kanske kan vara något? Stor kram!

  8. Hej!
    Vilken storlek är det på punchen?? 😍 Super fina kort du gjort!

    • Hej!
      Tack, vad snällt! 🙂 Jag hittade inte punchen nu men stämpeln är 5 cm i diameter så punchen är nog 2 inches.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

