Finast just nu – maj

Tulpanerna var tidiga att slå ut i år tack vare sommarvärmen i april, men sedan har det varit svalare vilket bromsar dem lite – så jag får njuta av dem lite längre!

Queen of night framför Angelique.

Global desire närmast kameran.

I höstas satte jag två dubbla tulpaner, vit och rosa, och en enkel svart. Kombinationen blev riktigt bra tycker jag! Och efter att jag satte upp pinnar med Råodör i hela rabatten har rådjuren hållit sig borta… Skönt!

Queen of night till höger och Angelique till vänster. Notera sidoknoppen på Angelique!

Mina två vårkrukor med penséer respektive ranunkel/rusensköna/kopparstarr har  tagit sig och blommar nu vackert igen.

Vad är finast i din trädgård just nu? Häng gärna med och visa det på din blogg och kommentera här!

9 responses to “Finast just nu – maj

  1. BM Gustafsson

    Så njutbart!!
    Du är så duktig!! Kram BM!

  2. BM Gustafsson

    Vackrast här, är just nu vår gamla kastanj, planterad 1889 (!), som blommar helt fantastiskt och har rötter i hela trädgården!

  3. Än så länge har jag ingen trädgård att visa upp, men ge mig några månader så ska jag kunna visa lite bilder från min alldeles egna lilla lott 🙂

    Gick förbi en syrenbuske idag och det bara doftade SOMMAR och lycka – tänkte att syrener vill jag nog ha i trädgården – vet du om de är svåra? Tar det lång tid innan de blir sådär vackra och doftande?

    Den rosa tulpanen var vansinnigt vacker tycker jag – ååå vad jag ska odla i min trädgård med 😀 (fast först måste vi rensa en himla massa – de som bor där nu har nog inte rensat på ett tag iom att de är över 80!)
    kraaaam

  4. Hej, vilka underbara tulpaner du har! Härliga färger!

    Idag har första blomman på min buskpion slagit ut, den är verkligen finast just nu! Kolla in min blogg! Förra året blommade 100 blommor på en buske!

    Vi ses! Kram Petra

  5. verkligen jättefint! Gillar dom svarta tulpanerna!

  6. Underbar tulpankomposition! Queen of night måste jag sätta upp på skaffalistan! Har inte kommit mig för att skaffa lösenord till dina skyddade sidor – förlåt! Det beror inte på ointresse utan på vårstress i trädgården. Ska ta mig samman och göra det…
    Ha det gott!/Laila

  7. Vackra tulpankombinationer. Krispiga blad och vackra blommor.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

  8. Vilka vackra tulpaner, gillar färgkombinationen väldigt mycket!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

