Inte mina buskar som tur är…

På promenad häromdagen gick jag förbi några buskar som var helt täckta av larver och deras trådar. Hoppas verkligen att de aldrig kommer till min trädgård! 😮 Usch, det kryper i hela kroppen när jag ser dem…

image

image

En bit bort står några träd som knappt har några löv kvar, helt täckta i ”väv”. Någon som vet vad det är för larver? Hoppas de i alla fall blir vackra fjärilar…

3 responses to “Inte mina buskar som tur är…

  1. åh FY sjutton vad äckligt!! Fast i en skräckfilm hade det passat alldeles utmärkt 🙂 *skräckfilmsnörd* 🙂

  2. Eouui! Vid en första anblick ser det ut som sådana silvertrådar som man pyntar julgranen med – så att det ser lite snöaktigt ut. Men den sanna bilden är ju dock något mer avskräckande än en pyntillusion.

  3. SKRIIIIG…. hvor er de ULÆKRE!

    Jeg tror det er spindemøl, som de hedder på dansk:

    http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/14.html

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

