Vilken trädgårdshelg!

Vilken underbar långhelg vi har haft! Frukost i trädgården varje dag, grillning, långa härliga kvällar med vin på uteplatsen och faktiskt riktigt mycket tid för trädgårdsarbete för min del. Jag har fått planterat allt jag ”måste” i den nya planteringen, det enda som är kvar är att flytta några vitblommande nävor och några lammöron från framsidesrabatten till buskaget. Men det kan jag göra i höst, det är ju bättre att flytta vårblommande perenner då.

Så här ser buskaget ut nu. Först kommer sex bilder från vänster till höger; börjar med bilden med bland annat japansk lönn och guldschersmin, slutar med bilden med bland annat rhododendron och funkior. Sedan kommer fyra bilder på några kombinationer jag är särskilt nöjd med.

Om du vill stanna eller backa bildspelet, för muspekaren över så kommer det upp knappar för det.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Överlag tror jag faktiskt det blir riktigt bra när allt har växt till sig! :mrgreen:

Skriver mer om vad det är på bilderna en annan gång, nu måste jag sova! 🙂

6 responses to “Vilken trädgårdshelg!

  1. Heisann!

    Jeg tror også alt blir bra når det vokser til. Flott bildevisning!
    Faren min har det godt nå. Han sovna inn lørdag kveld. Heldigvis slapp de forferdelige smertene dagen før.
    Ha ei flott uke og kos deg med go’ungen!

  2. Vilken fantastisk helg vi haft! =) Man kan nästan se allt det gröna växa! Har planterat lite frön som jag inte har en aning om vad det är för blommor… glömde skriva namn på påsarna när jag tog fröer av sommarblommorna förra året.. ska bli så skoj å se när det börjar komma upp! =)
    Du får gärna skicka ett mail till mig så jag får din mailaress angående stämplarna, anna.thid@gmail.com
    Hoppas du får en bra dag i Kungsbacka ;o)
    Kram Anna

  3. Vad fint den röda fliklönnen ”gifte sej” med den ljusa schersminen! Blir spännande att se när rabatten växt till se! Ha en fortsatt bra vecka!

  4. Det ser mycket lovande ut! Även här har vi pangväder, svårt att hinna med att njuta när man måste vattna vattna vattna och samtidigt få ut alla plantor som är färdiga för köksträdgården!
    Ha det gott!/Laila

  5. Javisst har helgen bjudit på många frukostar ute i det fria, grill och andra sommargen(r)erösa nöjen! Idag är vädret dock något surmulet här, kan iof också behövas emellanåt så att solen hinner spricka upp lagom till helgen:)

    ‘Lammöron’… upphör aldrig att förvånas över dessa kreativa växtnamn!

    Krams!

  6. Skoj att pula och planera i trädgården. I år har jag mest bara öst ner en massa fröpåsar som jag tyckte såg fina ut, nästa år får det bli lite mer tanke bakom det hela. 🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

