Mitt första färglagda kort

Förra veckan var jag på Arkivet igen, de firade 5 år med många erbjudanden. Bland annat hade de ”Make and take” som de brukar ha på sina klubbkvällar, så jag testade att färglägga en stämpel för första gången. Det var inte så svårt som jag hade trott! Blev riktigt hyfsat för att vara första gången.

Remsan mitt på kortet är bara fastsatt på sidorna och nedtill, så man kan stoppa in nåt ovanifrån. Kanten är först stansad med kantstans och sedan nedvikt så man ser baksidan. Alla kanter är (förstås… :-)) distressade med färgen Walnut stain för att se lite ”smutsiga” ut. Färgerna på flickan är också Distress. Jag vet tyvärr inte vilka papper det är.

Hur gick det då att göra detta med en liten bebis med sig, undrar ni? Han kanske sov sött efter babyrytmiken? Bättre upp! Efter en liten stund tröttnade han på att ligga i barnvagnen och charmade sig istället till att få sitta i knät hos tjejen som gjorde kortpresentationen! Där satt han lugn och nöjd med sitt finaste leende medan mamma pysslade och tog emot komplimanger å hans vägnar… 😀 Efteråt fick jag sitta i personalköket och amma, vilken service!

När kortet var klart köpte jag några stämplar, de sålda ut begagnade för 5 (!) kr/st. Riktiga fynd! Dessutom var det 3 för 2 så jag fyndade några bokstavsstämplar också, har länge tänkt köpa det eftersom jag inte skriver tillräckligt snyggt för att texta på korten. Använde dem på skyltarna jag visade häromdagen. Så tyvärr var det inte jag som skrev så fint… 🙂

Vilken bra dag, jag är väldigt nöjd! 🙂  

image

Postat från min Android

4 responses to “Mitt första färglagda kort

  1. Snyggt! Jag har aldrig testat att måla med Distresser, fungerar det verkligen bra? Jag bråkar med mina promarkers, tycker det flyter ut så…

  2. Sååå fint!

    kram

  3. Sv: men flyter det inte ut en massa åt fel håll med (alltså utanför kanten)? Det gör det med mig när jag pysslar med promarkers… Nu är jag tyvärr så trött på det att jag nästan helt slutat att färglägga stämplar. 😦

  4. Sv: Tack! Nej promarkers kan man inte spä med vatten. Antingen tar man andra färger eller en sk blender.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

