Barndop och ösregn

Igår döptes lille G och allt gick jättebra. Jag var lite nervös innan, särskilt när vi hade fått på honom dopklänningen (som är nästan 100 år gammal och har varit i släkten i fyra generationer) och han började gallskrika… Jag fick amma honom lite innan gudstjänsten och även gå ut med honom under en del av predikan, men sen gick det faktiskt jättebra.

Hela dagen var fantastiskt lyckad, alla verkade ha trevligt och G ”skötte sig” jättebra – min oro att jag inte skulle kunna lämna honom ifrån mig var helt obefogad, han verkade trivas med att vara i centrum och satt glatt hos såväl släktingar som faddrar. Skönt!😀 Ska snart skriva mer och visa lite bilder, när jag hunnit kolla igenom dem.

Under tiden vi döpte G öste regnet ner – det började redan i lördags och fortsatte även idag på förmiddagen. Nu har trädgården fått allt regn den behöver, tack tack, det räcker så! Hoppas sommarvädret återkommer lagom till semestern – midsommar ser tyvärr rätt körd ut, verkar mest bli regn och kallt… Synd!

Idag har jag varit jättetrött, inte så konstigt kanske. Imorgon ska G och jag in till stan, det är avtackning av en av mina kollegor. Ska bli kul att träffa alla!

4 responses to “Barndop och ösregn

  1. Härligt med en social baby! Är också nöjd med det regn vi fått, Vi brukar alltid ha fint väder på midsommar och det ser ut att klara sig i år också,
    Ha det gott!/Laila

  2. Åh vad roligt att allt gick bra, språng trots allt🙂. Vi har vårt kvar… 9 juli går det av stapeln. Jag e skitnervös redan haha..
    Svar: Nej jag behöver absolut inte gå ner mer i vikt, men nu är det bara 1 dag kvar.. imorgon är det sockerätning igen.. haha.
    kram

  3. Härligt att dopet gick bra, hoppas på att få se lite kort! Kramis

  4. Hej vännen! Härligt att ni hade det bra på dopet. Hade varit så kul att va med. Vi hade trevligt på 40-årskalaset. Nu har jag äntligen hittat till din blogg hihi. Kram Malin

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

