I dagarna var det förresten…

… ett år sedan jag ”plussade”, dvs fick veta att jag var gravid. Jag minns det särskilt bra eftersom Kronprinsessan gifte sig samma dag som jag köpte graviditetstestet, men jag testade inte förrän dagen efter, 20 juni. Under bröllopet på tv satt jag alltså och hoppades… Det var en nästan overklig känsla när jag äntligen såg det där plusset på stickan!!😀 Äntligen, efter att vi hade försökt i nästan ett år! Jag hade redan börjat kolla upp hur man skulle göra om inget hände på ett år, för att starta utredning, men det behövdes ju inte som tur var.

Och som en bonus har jag nu, 3,5 månader efter förlossningen, gått ner till startvikten, samma som jag hade vid plusset. Har gått väldigt fort utan att jag egentligen har ansträngt mig så mycket, det slinker fortfarande ner en bulle, lite chips eller godis då och då… ;)  Men jag hade tur och gick inte upp mer än 11 kg under graviditeten och jag ammar ju jättemycket, så det kan nog bero på det. Under året innan jag blev gravid gick jag upp några extrakilon som jag ska försöka gå ner, gäller att passa på när man ammar och det går så bra (hittills i alla fall), normalt sett har jag lättare att gå upp än ner… Även om jag inte tycker det känns så viktigt längre att bli av med lilla magen (alltså den som beror på godis och inte på bullen i ugnen ;)) så är det himla gött att komma i jeansen igen ock kunna lägga undan gravidkläderna!🙂

One response to “I dagarna var det förresten…

  1. Åh vad gött att ha gått ner grav-kilona, kommer ihåg den känslan med – och ja, passa på att gå ner lite till nu medan du kan äta gott samtidigt som vikten rasar – för nu såhär ett par veckor efter att ha slutat amma kan jag säga att viktnedgången stannat av rejält :-O

    Men som du säger, på nåt sätt bryr man sig inte riktigt lika mycket om att bli av med fläsket längre.. fast det är kanske något man känner tills man börjar jobba. lunchade med en kompis nyss som börjat jobba och hon sa att hon inte kommer i några jobbkläder längre och tyckte det var jobbigt – känns som att man får ta tag i det där lagom till man börjar jobba igen🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

