Första klematisblomman

Första blomman på min nya klematis, inköpt på rea i Kragerö, Norge, i fjol sommar;

’Rouge Cardinal’ heter den, tjusigt namn! Dessutom passar den bra ihop med mina blå riddarsporrar, tycker jag.🙂 Kardinal och riddare, jojo, fint skareva…😉

Förresten, hur uttalas ni klematis? Säger ni klEmatis med betoning på e eller klemAtis med betoning på a? Jag växlar lite veligt…😉

5 responses to “Första klematisblomman

  1. BM Gustafsson

    Såå vackert!
    Jag säger klEmatis, men vad är rätt…?

  2. Härlig klematis! Mamma köpte en som skulle vara röd, men den blev lila! Har hört andra som har hänt det med… beror det på jorden eller?

  3. Jag säger kleeeematis!!!! Men så pratar jag ju skånska! Härliga färger! Har planterat två nya i år men ingen av dom blommar, får nog vänta tills nästa år!

  4. Åh rouge cardinal och riddare, låter som taget ur en saga! KlEmatis:)

  5. Så smygg den är! Jag har planterat min första rödaktiga jag också, ska se till att få in bild vad det lider.
    Läcker riddarsporre också! =)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

