En trevlig helg med sorgkant

Vi hade besök av goda vänner från Stockholm i helgen. Fredag var killarna på Iron Maiden-konsert medan Anna och jag åt på Haiku sushi lounge, som jag skrev om här. Vi valde buffé, ät allt du vill för 159 kr. Vi räknade ut att vi måste äta 6 tallrikar för att tjäna på det, och vi åt nog en 7-8 var… Sååå gott!! Om du gillar sushi och kommer till Göteborg måste du gå dit!😀

Efter vår sushiorgie tog vi en kaffe på Le pain francais, vi satt på uteserveringen och hade det mysigt. G sov gott i barnvagnen under hela tiden, härligt!

I lördags gick vi lite på stan och jag hittade några jättesöta babykläder på Villervallas outlet i Haga, rekommenderas också varmt! De har mycket unisex och färgglatt, eftersom vi har ärvt mycket kläder till G har han mest blått och svart så jag passade på att köpa lite andra färger. Fint eller hur? Dessutom fanns det damkläder med samma färgställning så nu kan G och jag matcha kläder!😉

Lördag kväll gick vi på restaurang Sjöbaren i Haga. En jättebra fisk- och skaldjursrestaurang med en mysig innergård där vi fick ett bord. Även denna kväll sov G i början, sedan vaknade han men var glad och nöjd hela kvällen. Vilken mönsterbebis!😉 (I alla fall nu när den stormiga perioden inför språnget är över)

Igår tok vi med oss picknickmat och styrde kosan mot havet. Det var visserligen mulet, men varmt och skönt, och vi hade en jättetrevlig eftermiddag. Jag tog mitt första havsdopp för i år, härligt!

Igår fick vi veta att min älskade Farfar hade somnat in. Han blev 93 år och hade ett långt och rikt liv, på slutet var han dock ganska dement och sov mest så vi var förberedda på att det inte var lång tid kvar. Det känns förstås sorgligt och konstigt att han är borta men jag är samtidigt lättad att han slapp lida – han somnade bara in. Jag är även glad att vi hann åka dit med G så att Farfar fick träffa honom. Jag mår med andra ord helt ok, men det är förstås lite sorgligt och jag tänker mycket på honom och på andra äldre släktingar som man ju inser även de kommer gå bort en dag. Vila i frid Farfar!

5 responses to “En trevlig helg med sorgkant

  1. Åh gumman! Det gör mig så ont! Det gör ju ont i en även om man vet att det ska komma förr eller senare! Det är ju en länk till det förflutna som försvinner! Tänk på alla härliga tider ni haft med din farfar, de roliga stunderna och att han hann träffa G! *kramar om*

  2. Fint inlägg med en massa positiva saker även om det är jobbigt samtidigt. Min farmor gick bort i mars och det var samma då. Sorgligt och tomt, men väntat och ganska lätt att acceptera trots allt. Kram!

  3. Selvfølgelig gør det ondt at miste – også en på 93 – men som du selv skriver, så var det jo ventet, og derfor nok også lettere at acceptere.

    Min elskede faster blev 91 i marts – hun er også dement – men pillerne hjælper hende indtil videre, så hun stadig ved hvem vi er.
    Hun har betydet rigtig meget i mit liv, så det bliver mærkelig tomt den dag hun ikke er her mere.

  4. Stor kram till dig/Er! Skönt ändå att du kan glädjas åt andra saker. ivet har ju som sagt sin gång och han har det , om inte bättre, minst lika bra nu!

    Kram kram

  5. Jag beklagar sorgen. Även om man varit något inställd på det så är ens näras död -döden överlag- ändå alltid lika oväntad, precis som ett hastigt litet regn.

    Blev oerhört sugen på att åka till Gbg just nu, med tanke på dina besök till både suhiställe, franskt café, Haga och havet. Förresten, fräcka kläder till G!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

