Inspiration

Den här planteringen såg jag i centrala Göteborg förra veckan. Tyckte det var så fina färger, funderar på att göra nåt liknande i perennrabatten på framsidan.

Igår och idag har vi hälsat på min äldsta barndomsvän med sambo i Gislaved. De flyttade till hus förra året och jag fick äran att hjälpa dem planera trädgården. Vi började med en rad med rosor längs en vit stenmur där jag rekommenderade lavendel och flocknävor mellan rosorna samt silverarv och vintergröna framför. Jag skissade även lite på en plantering med buskar och perenner, inte helt olik den jag precis har gjort hemma…🙂 Förhoppningsvis gav jag dem lite inspiration!

image

Postat från min Android

2 responses to “Inspiration

  1. Du har skikkellig peiling paa hager og blomster forstaar jeg! vi skal kjôpe hus/leilighet (leter naa, men er litt vanskelig her i Stavanger om dage) og vil gjerne ha en fin hage…
    Kondolerer ang. din oldefar. Saa utrolig flott at han fikk sett G og at G fikk sett han!
    Klem

  2. Göteborg har många fina planteringar, man kan hämta inspiration från. Son nr 2 har ju bott i Göteborg ett antal år, men nu har han flyttat till Helsingborg. Så det blir ingen Göteborgstur för mej i sommar! Vilka härliga färgglada kläder!
    Tråkigt med din farfar.
    Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

