Månadsbild augusti 2011

Augusti inleds som juli avslutades med strålande sommarväder – i morse var det 22 grader varmt redan kl 9 och solen sken nästan hela dagen, förutom en åskskur på kvällen. Vädret verkar hålla i sig så det blir nog mycket tid i skuggan framöver för G och mig – sämre kan man ha det! (Stefan började jobba idag så nu är det bara jag och lillgrabben på dagarna igen.)

Tjärnen ligger blank och näckrosorna flyter som små smycken på vattenytan.

Bondepraktikan säger om augusti

  • Vindarna äro i denna månad föränderliga, åska och regnväder vanliga.
  • Nordanvind i augusti medför stadig väderlek.
  • Vad augusti ej kokar, lämnar september ostekt.
  • I denna månad ingår hunddagarna (rötmånaden).
    (Bondepraktikan.se)

Dessa bloggar har också månadsbilder, även om de lägger upp i slutet av månaden och alltså är på juli nu;
Vilt og vakkert
Helenas fotografier

3 responses to “Månadsbild augusti 2011

  1. Kul att du är tillbaka på bloggbanan! Och hoppas semstern har varit till belåtenhet? Finfint med ‘näckorosorna som små smycken’

    Klem klem

  2. Hej igen! Jag länkar gärna till dig vid månadsbilderna. Mitt mål är att ta ny bild den 1:a varje månad, så då länkar jag till dig f.o.m september (det känns på något sätt så långt borta – september -höst, eller kanske brittsommar???

    Åsa

  3. Å, jeg har glemt å ta månedsbildet. Vi kjom jo hjem fra ferie for en uke siden!!!! Har det mer travelt i ferien enn ellers!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

