På tur i blåbärsskogen

Den här veckan har jag plockat vildhallon och blåbär nästan varje dag! Jag trodde blåbären skulle vara övermogna nu men tydligen inte – på vissa ställen är det i och för sig helt tomt men på andra ställen finns det en hel del! Numera har jag alltid en plastpåse med mig när jag går promenad…🙂 Har frusit in några deciliter, gjort rabarber- och hallonvinäger och ätit färska blåbär i morgonfilen. Vardagslyx!😀

image
image

Postat från min Android

4 responses to “På tur i blåbärsskogen

  1. Åh, jag vill också plocka blåbär! Kan inte skogen komma till mig?🙂
    Välkommen tillbaka!

  2. Jag plockar mycket svamp, men bärplockning gillar jag inte… det får L sköta. Han har plockat några liter blåbär i veckan, perfekt till en blåbärspaj… Men vildhallonen tycker han är väldigt små, var större när han var liten…hihi.
    Kram Birgitta

  3. Läckert, sonen har plockat. Och bakat.

  4. Ja det är sannerligen vardagslyx med ‘handplockade’ blåbär! Min kompis hade häromdagen med sig färska hallon och jag frågade förundrat om de verkligen var sant att de inte var köpta. Kan man nuförtiden verkligen plocka egna bär i Stockholm?:)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

