Gräsänka-blues

I dag och imorgon är jag gräsänka, lille G och jag
får hitta på något att göra  medan pappa S är på paddlingsutflykt. Det blir ju som en vanlig vardag, men så vore det lite kul att göra något när det ändå är helg.

I eftermiddag ska vi äta middag hos G:s farmor och farfar, de älskar förstås att träffa sitt barnbarn och så slipper jag laga mat…😉 Innan dess får vi se vad vi gör, en skogspromenad blir det i alla fall och kanske en sväng förbi Reningsborgs secondhandbutik här i Angered, de har bara öppet på lördagar. Inte för att jag ska köpa nåt men det är alltid kul att kika!

Jag kommer nog sakna S mest ikväll, då brukar jag ju få lite avlastning med att ta hand om G mellan amningarna och/eller bli servad med kvällsmackor… Hoppas G är lugn och inte alltför skrikig ikväll, så blir det inte så jobbigt att vara själv. Och jag ska förstås inte klaga, finns ju många ensamstående föräldrar eller tex sjömanshustrur som är ensamma långa stunder i taget. G:s farfar är sjökapten och när S var liten var han på havet flera veckor i sträck, vilket lämnade min svärmor ensam med S. Måste ha varit jobbigt ibland men allt går ju! G och jag kommer säkert ha det jättebra i helgen.😀

På sistone verkar det ha dykt upp en del nya läsare, jag har fått fler prenumeranter och besökarantalet visar uppåt. Jättekul, välkomna välkomna!🙂 Skriv gärna en kommentar så jag får veta vem du är – man blir ju nyfiken och det är alltid så roligt att få kommentarer, särskilt från nya läsare.

Om du inte själv bloggar är det kanske svårt att förstå hur glad man blir för varje liten kommentar, men tänk dig att du har ny frisyr och går på en fest. Ingen säger något, trots att du är säker på att många ser att du har ny frisyr – lite trist eller hur? Ungefär så är det när man ser i statistiken att 20 personer har läst ett inlägg men bara en kommenterar…🙂 Självklart är det roligt bara att se att många läser, och det ska ju inte kännas som ett tvång att kommentera, men som sagt, det är extra kul att få ett hum om vilka  ni är!😀

Ha en härlig helg!
Kram

Postat från min Android

2 responses to “Gräsänka-blues

  1. Hej gräsänkan! Jag läser men det visste du ju redan. Hoppas ni får en riktigt god middag. Kram

  2. Jag såg dig i AoT, roligt🙂 Jag är också gräsänka i helgen, man måste hitta på nåt annars blir dagen sååå lång! Idag åkte vi till Gunnebo slott och sen till Mölndals museum. I morgon tänkte vi åka till Tjolöholms slott för det är trädgårdsmarknad där mellan 9-14. Lite orolig om det kan vara nåt kul där för grabbarna, men ibland får man vara lite ego och testa! Ha en fin helg!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

